Aviseringar
Rensa alla

Bög vs Lesbisk


Ämnesstartare

Nu får ni gärna rätta mig om ni tycker att jag har fel, men jag tror i alla fall att det är lättare för lesbiska tjejer att komma ut och ändå leva ett bra liv än det är för homosexuella män. Anledningen till det är att det inte verkar lika iögonfallande och konstigt om två tjejer kysser varandra än om två killar skulle göra det. Dessutom kramas tjejer mycket mer som kompisar också än vad killarna gör och när jag gick i skolan satt tjejerna i knäet på varandra på rasterna och så. Vad tror ni andra?  


   
Citera

Beror på vad som avses. Rent tekniskt stigmatiseras homosexuella män i högre grad, men det beror på att det är "kvinnligt" att tända på män och därför ovärdigt för en annan man, samt att kvinnlig homosexualitet strukturellt inte tas på lika stort allvar. Sålunda kan de konkreta konsekvenserna för en homosexuell man vara grövre än för en kvinna, men å andra sidan är det ju inte behagligt att få sig själv och sin sexualitet avfärdad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte ha något emot att vara med en tjej. Jag anser själv att jag är bi. 


   
SvaraCitera
Draft

ja så är det nog. Det brukar väl folk också säga.

om du ser "blå är den varma färgen" så kan du i alla fall dra kopplingen att problemet med denna kroppsliga närvaro som (vissa, PK! f0 life) tjejer har skapar ett "trust issue" när tjejerna väl kommer ut.

- du menar alltså att du är lesbisk?, så alla gånger vi hånglat på fester, sovit i samma säng, myst och duschat ihop har varit sexuellt för dig? *känner sig utnyttjad och äcklad*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag är bi och jag har inte hånglat med dig. Nu är du ute och cyklar! Varifrån fick du det? 


   
SvaraCitera
mynona

Kvinnlig homosexualitet är mer accepterad därför att den inte tas på allvar. 


   
SvaraCitera

Enligt undersökningar är det fler kvinnor än män som uppger sig vara bi eller homosexuella. 


   
SvaraCitera

röstar på lesbisk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Kvinnlig homosexualitet är mer accepterad därför att den inte tas på allvar. 

Det förstår jag! 


   
SvaraCitera

Nachac:
Beror på vad som avses. Rent tekniskt stigmatiseras homosexuella män i högre grad, men det beror på att det är "kvinnligt" att tända på män och därför ovärdigt för en annan man, samt att kvinnlig homosexualitet strukturellt inte tas på lika stort allvar. Sålunda kan de konkreta konsekvenserna för en homosexuell man vara grövre än för en kvinna, men å andra sidan är det ju inte behagligt att få sig själv och sin sexualitet avfärdad.

Bög = kvinnligt och avtändande, lesbisk = kvinnligt och inte avtändande?


   
SvaraCitera

Enligt samhället alltså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Bög = kvinnligt och avtändande, lesbisk = kvinnligt och inte avtändande?

Det jobbiga med män som kommer ut som bögar är att de blir så feminina och fjolliga. Om e inte blev det tror jag att det skulle vara lättare för dem att bli mer accepterade!  


   
SvaraCitera

skorpion76:

Det jobbiga med män som kommer ut som bögar är att de blir så feminina och fjolliga. Om e inte blev det tror jag att det skulle vara lättare för dem att bli mer accepterade!  

Inte alla. Men de är väl så från början men döljer det för att inte bli utstöttta osv. Har läst att bögars hjärnor är annorlunda än heterosexuellas, och deras hormonnivåer annorlunda (grov generalisering), dvs mer lik kvinnors. De ska inte behöva leka manliga för att bli accepterade.


   
SvaraCitera

Spotify: Bög = kvinnligt och avtändande, lesbisk = kvinnligt och inte avtändande?

Bög = Kvinnligt och äckligt. Lesbisk = Sexigt och oseriöst. Kuken är trots allt magisk.


   
SvaraCitera

Bögar = äckligt

Lesbiska = sexiga

Så jepp, är lättare för tjejer. 


   
SvaraCitera