Aviseringar
Rensa alla

Bög vs Lesbisk


Dom som tycker bögar är äckliga är dom äckligaste.


   
SvaraCitera

Nachac:

Bög = Kvinnligt och äckligt. Lesbisk = Sexigt och oseriöst. Kuken är trots allt magisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Bögar = äckligt

Lesbiska = sexiga

Så jepp, är lättare för tjejer. 

Jag förstår det! Jag skulle inte tycka att det vore konstigt om två tjejer gick hand i hand, tätt omslingrade, kysstes eller sådana saker, men om killar gör det skull jag bli ännu mer konfys! 


   
SvaraCitera
Yaren

eftersom kvinnor sexualiseras mer än män, och det därmed säljer bra när två kvinnor exempelvis kysser varandra i reklam, så anses det sexigare/finare = mer okej. Nu är det iförsig inte speciellt vanligt med varken bög eller lebbsex i reklam, men jag är rätt så säker på att det sistnämnda är betydligt vanligare.


   
SvaraCitera

Spotify:
Enligt undersökningar är det fler kvinnor än män som uppger sig vara bi eller homosexuella. 

pga ett större stigma för killar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

pga ett större stigma för killar

Precis!


   
SvaraCitera

isola:

pga ett större stigma för killar

Är det nåt du bara hittat på eller verkligen läst om? Länka gärna till flera studier om du vill vara trovärdig. Ett påstående betyder ingenting.


   
SvaraCitera

Spotify:

Är det nåt du bara hittat på eller verkligen läst om? Länka gärna till flera studier om du vill vara trovärdig. Ett påstående betyder ingenting.

Du är väl ändå medveten om att det ses mer okej att vara lesbisk än bög? Homosexuella män ses som omanliga och lesbiska tjejer ses som sexiga och några man vill ha en trekant med.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Misstänker synen på homosexuellitet hänger samman med att det tillsynes är mer ok för en tjej att ha"manliga" drag/intressen än för en kille att ha "tjejiga" drag/intressen.


   
SvaraCitera

isola:

Du är väl ändå medveten om att det ses mer okej att vara lesbisk än bög? Homosexuella män ses som omanliga och lesbiska tjejer ses som sexiga och några man vill ha en trekant med.

Ja, det är jag mycket väl medveten om men det behöver inte vara den enda orsaken till att fler tjejer uppgett sig vara bi/lebiska än killar i anonyma undersökningar. Det kan mycker väl finnas flera andra faktorer som kan ha mycket större inverkan. Du kan inte bara lägga fram en teori sådär utan något som helst understöd att det skulle varaa den främsta orsaken. Och visst, det du säger kan mycket väl stämma men du lyckas inte övertyga någon utan något understöd. 


   
SvaraCitera

NEMI:
Misstänker synen på homosexuellitet hänger samman med att det tillsynes är mer ok för en tjej att ha"manliga" drag/intressen än för en kille att ha "tjejiga" drag/intressen.

ja, det också. det kvinnliga är något som ses som underlägset medan manlighet kopplas till makt.


   
SvaraCitera

ceka92:

ja, det också. det kvinnliga är något som ses som underlägset medan manlighet kopplas till makt.

Är det enbart en social konstruktion att det är så tror du? Jag har haft sex med tjejer från flera olika länder, mest svenskor. Alla utav dem har tyckt om att vara undergivna i sängen oavsett kultur. Man kan ju tro att det borde skilja sig mellan olika kulturer men när det väl gäller i sängkammaren känns det som man glömmer alla "jämställdhetsnormer" och utlever sin riktiga natur. Kan inte påstå att svenskorna har varit mindre undergivna än dom från riktigt ojämställda länder.  Säger inte att alla är så men har upplevt det tillräckligt många gånger för att börja skapa mig en egen uppfattning. Är hur "jämställd" som helst utanför sexlivet dock.


   
SvaraCitera

nä pga världen är patriarkalisk


   
SvaraCitera

Spotify:

Är det enbart en social konstruktion att det är så tror du? Jag har haft sex med tjejer från flera olika länder, mest svenskor. Alla utav dem har tyckt om att vara undergivna i sängen oavsett kultur. Man kan ju tro att det borde skilja sig mellan olika kulturer men när det väl gäller i sängkammaren känns det som man glömmer alla "jämställdhetsnormer" och utlever sin riktiga natur. Kan inte påstå att svenskorna har varit mindre undergivna än dom från riktigt ojämställda länder.  Säger inte att alla är så men har upplevt det tillräckligt många gånger för att börja skapa mig en egen uppfattning. Är hur "jämställd" som helst utanför sexlivet dock.

jag är inte ett dugg, tvärtom, mina vänner är inte osv osv osvosvo


   
SvaraCitera

även mina "utländska" tjejkompisar som vet sina rättigheter och att de inte behöver tåla allt från männen i förhållanden, att de kan säga nej och är självständiga kvinnor.


   
SvaraCitera