Forumet - Bögbyrån

Bögbyrån

2783 1 44

Köp kaffe på Homobyrån. 
Dagstidningen från Bögbyrån, Flatbyrån eller Queerbyrån. 

Fan alltså, finns det något jävla heterobyrå eller kuk&fittabyrå som jag missat? När blev pressbyrån så hetero-laddat så att man måste välkomna andra läggningar, får heterosexuella personer gå in?

Nu kränker man hetero, fighting fire with fire.. idioter

http://bit.ly/1aNMQuh

Jaha. Skulle anta att det är pressbyråns sätt att visa att de stödjer pride. Vad jag tycker är tråkigt med pride att väldigt stort fokus ligger på hbt och inte att vi faktiskt alla är människor, sexuella varelser i behov av kärlek. Jag tycker att det vore intressant om pride försökte a sluta fokusera på sexuella läggningar.

Spana också in:


Ganon:

Det är inga krav som kommit från konsumenterna. Detta har de gjort helt på eget initiativ och varför? Skulle inte homosexuella känna sig välkomna till Pressbyrån annars?

du skrev PR-trick. jag antar att du menar att kampanjen genererar inkomst. i annat fall är den ett misslyckat PR-trick. är du då upprörd över att pressbyrån gör en dålig affär? har du samma till vredesmod angränsande behjärtansvärda sympati för alla ekonomiska misslyckanden inom företagsvärlden eller har din häftiga reaktion möjligen något samband med att du är en bög- och flathatare?
 
"PK"-hjärntvätten kanske har gjort att du aktivt eftersträvar så inkorrekta (dvs felaktiga) åsikter som möjligt.

df rqp:

du skrev PR-trick. jag antar att du menar att kampanjen genererar inkomst. i annat fall är den ett misslyckat PR-trick. är du då upprörd över att pressbyrån gör en dålig affär? har du samma till vredesmod angränsande behjärtansvärda sympati för alla ekonomiska misslyckanden inom företagsvärlden eller har din häftiga reaktion möjligen något samband med att du är en bög- och flathatare?

Ja, det är ett PR-trick för att de antar att det kommer att generera inkomster, men det är ändå vidrigt då det inte är för omsorg av homosexuella man byter namn vilket de hävdar till media utan det handlar bara om att vara så PK som möjligt. Men att det är ett PR-trick innebär inte att det är något krav från konsumenternas sida. Ska vi hålla på så här kan vi lika gärna döpa om butiker till "heterobyrån", "svenskbyrån", "kristbyrån", "muslimbyrån", "pedofilbyrån", "fettobyrån" osv osv. Sen tycker jag pridefestivalet är ett vidrigt, perverterat jippo, men det är en annan sak.

Ganon:

Ja, det är ett PR-trick för att de antar att det kommer att generera inkomster, men det är ändå vidrigt då det inte är för omsorg av homosexuella man byter namn vilket de hävdar till media utan det handlar bara om att vara så PK som möjligt. Men att det är ett PR-trick innebär inte att det är något krav från konsumenternas sida. Ska vi hålla på så här kan vi lika gärna döpa om butiker till "heterobyrån", "svenskbyrån", "kristbyrån", "muslimbyrån", "pedofilbyrån", "fettobyrån" osv osv. Sen tycker jag pridefestivalet är ett vidrigt, perverterat jippo, men det är en annan sak.

jag ändrade "krav" till "efterfrågan" just för att slippa den där löjliga petitessen till invändning, men var lite för långsam.


vad är felet med att döpa om affärer? jag övertygas inte av de exempel du framlägger som någon sorts reductio ad absurdum.


att de uppger sig värna om utsatta grupper ingår i efterfrågan, skulle jag tro. man kan kalla det förljuget, men sådan falskhet är inneboende i konsumtionssamhället och inget utmärkande för detta fall.


annars kan man nöja sig med att konstatera att uttrycklig acceptans gör skillnad, oavsett motiven. genuin altruism i strikt bemärkelse finns inte; vi anammar värderingar i en social kontext med hänsyn till vinstintressen.