Aviseringar
Rensa alla

Bögkrångel


Ämnesstartare

Jag är alltså bög, ingen tvekan om saken och det är inte problemet, jag gillar killar.

Problemet är att inte så många, däribland min familj, vet om det. Tror inte någon i skolan vet om det heller, har bara varit med killar som kommer utifrån mitt normala umgänge innan.

I somras började jag smygdejta en av min äldre brorsas bästa kompisar, Alex, som är 18, och det funkade bra då när vi kunde vara ostörda stora delar av sommaren. Men nu har jag börjat 1an i gymnasiet i samma skola som den där min bror och Alex går i 3an.

Jag och Alex har inte haft sex på ett tag nu för det är svårt att hitta luckor när vi kan vara ifred, men vi ses nästan varje dag i skolan och han är hemma hos oss ganska ofta med min bror och han är fortfarande intresserad för han ger mig mycket uppmärksamhet och och är "grabbigt" fysisk med mig så ofta han kan. Typ sitter väldigt nära när vi spelar tv-spel och "kompis-kramar" mig 1 sekund längre än normalt när vi träffas och sånt.

Jag tror min bror anar att nått är på gång för han verkar störa sig på att "fan vad ni blivit bra kompisar helt plötsligt". Men hela situationen är asjobbig och jag vill bara skirka att han är min kille och låsa in oss på mitt rum och sexa hela dan som vi gjorde i somras.

Jag har snackat med Alex om detta såklart och han tyckte att jag skulle berätta för min familj och min bror så vi slapp allt krångel, men jag vågar inte..

Jag har precis börjat gymnasiet ju och jag är ganska poppis och blir bjuden på fester och så, visst känns det på något sätt falskt att jag inte vågar vara den jag egentligen är utan spelar den självsäkra söta killen som tjejerna klänger på. Men jag trodde jag var den personen hela högstadiet och det går liksom på rutin nu och folk förväntar sig det.

Jag tror iof inte att jag skulle bli mobbad om jag kom ut, och Alex är snygg och trygg så han klarar sig säker med. Jag har kommit undan med pinsamma saker förut utan att det blivit nått liv av det, men det känns ändå jobbigt för jag vet att vissa personer i min omgivning kommer bli äcklade och jag tycker det är asjobbigt när folk tycker illa om mig, även om det är idioter.

Jag är typ som en hund, jag älskar alla och alla älskar mig (woof), men om någon plötsligt hatar mig blir jag stressad som fan och tycker det är asjobbigt och blir deppig och undrar vad jag gjort för fel..

Ok, nu har jag skrivit av mig lite.. Frågan lyder: Bryr du dig om 2 killar dejtar på gymnasiet, och skall jag vänta med att komma ut eller är jag bara larvig som oroar mig?


   
Citera

Det finns många bögar, varför ska man bry sig egentligen. Är inget speciellt.

Berätta. Cp familj om dom ej accepterar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Berätta. Cp familj om dom ej accepterar.

Om dom ej gör det så har du alltid UM att vända dig till sedan.


   
SvaraCitera

Kan tänka mig att det kommer kännas lite jobbigt för din bror om han får veta, men han borde ju acceptera din läggning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

let it out


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet din bror om att Alex också är lagd åt det hållet? Tänkte så det inte blir en trippel chock [party]

Dvs. att din bror får reda på att hans kompis är gay, du är gay och att ni dessutom ligger med varandra. Kanske lite mycket på en och samma gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Berätta. Cp familj om dom ej accepterar.

Ensamvargen:

Om dom ej gör det så har du alltid UM att vända dig till sedan.

Men dåså, nu känns det mycket bättre [zzz]

Ingemarsdotter:

Kan tänka mig att det kommer kännas lite jobbigt för din bror om han får veta, men han borde ju acceptera din läggning.

Buddah:

Dvs. att din bror får reda på att hans kompis är gay, du är gay och att ni dessutom ligger med varandra. Kanske lite mycket på en och samma gång.

Nej min bror vet inget och han lär få sig en chock ja.. Men är det ingen som har typ öppna bögar i sin skola? Hur reagerar folk på det? Bryr sig folk alls eller?


   
SvaraCitera

Frippe94:

Bryr du dig om 2 killar dejtar på gymnasiet, och skall jag vänta med att komma ut eller är jag bara larvig som oroar mig?

Personligen bryr jag mig inte ett skit, har bra kompisar som är gay...men vissa kommer att störa sig som fan, men fuck dom...sen kommer folk att acceptera det mer och mer ju längre tiden går...det var inte så många på min gymnasieskola som var öppet gay, en fem sex stycken (som jag kände/känner till) av 1300 elever...det var väl lite snack i början när någon kommit ut så men inget allvarligt och folk brydde sig inte så mycket...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Dvs. att din bror får reda på att hans kompis är gay, du är gay och att ni dessutom ligger med varandra.

JERRY SPRINGER!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe94:

Jag är typ som en hund, jag älskar alla och alla älskar mig (woof), men om någon plötsligt hatar mig blir jag stressad som fan och tycker det är asjobbigt och blir deppig och undrar vad jag gjort för fel..

Aww [love]

Frippe94:

Ok, nu har jag skrivit av mig lite.. Frågan lyder: Bryr du dig om 2 killar dejtar på gymnasiet, och skall jag vänta med att komma ut eller är jag bara larvig som oroar mig?

Min erfarenhet säger att det beror mer på personen om det blir problem eller inte, de flesta bryr sig helt enkelt inte om du är bög. Men om DU gör värsta grejen av det kommer andra också göra det.

Jag strulade runt med en kille i skolan ett tag och visst tyckte folk att det var lite festligt att prata om, men mest för att det var oväntat och nytt. Det var några killar i skolan som larvade sig och hade bögskräck, men de var inga jag umgicks med ändå så det var liksom skitsamma, låt dom hålla på och vara osäkra och barnsliga.

Den största skillnaden för mig var att folk slutade använda odet "bög" som skällsord i min närhet och taggade ner på bögskämten ett tag, men efter ett par veckor var allt som vanligt igen.


   
SvaraCitera

berätta för din familj iaf! alla i skolan behöver väl inte veta för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skarpt läge. Men jag antar att samtliga inblandade i längden mår bättre av att veta om det istället för att du gömmer dig bakom någon som du inte är.


   
SvaraCitera

Ingen kommer att HATA dig för att du gillar killar, du kan bara inse det direkt.

Du kanske inte blir helt accepterad omedelbart men det är bara att vara stark och stå emot skitsnacket ett tag.

Mycket bättre att bita i det sura äpplet nu än att bara gå omkring och må dåligt resten av livet. Du har ingenting att skämmas för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det kanske går över [surprised]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera