Aviseringar
Rensa alla

BÖÖÖG


Ämnesstartare

jag har bara en liten fråga, hur i helvete kan man va bög???


   
Citera
Ämnesstartare

Det är säkert svårt. Men alla har inte direkt ett val.


   
SvaraCitera

Oj oj oj frågan som heterosexuella män ställt i århundranden. Dock älskar jag bögar, hoppas de blir fler, för varje bögpar går 2kvinnor fria [bigsmile]


   
SvaraCitera

KevinK:

för varje bögpar går 2kvinnor fria [bigsmile]

För varje bög så blir 5 män våldtagna [wink]
såå.. är det värt det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Det är säkert svårt. Men alla har inte direkt ett val.

man har alltid ett val


   
SvaraCitera
Tyrael

Bad_Boy:

jag har bara en liten fråga, hur i helvete kan man va bög???

fråga dig själv
du är sån jävla bög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

fråga dig själv
du är sån jävla bög

jag är ingen jävla bög! jag tänder på tjejer!


   
SvaraCitera

Bad_Boy:

jag har bara en liten fråga, hur i helvete kan man va bög???

Någon annan transmittorsubstansuppsättning i hypothalamus eller någon förändring i någon nervkärna i hjärnan som resulterar i annan transmittoruppsättning.
Vetenskapen har inte varit intresserade av homosexualitet förrän ganska nyligen, så det är inte så klartlagt. Transexualitet beror på en förändrad storlek på bed nucleus of stria terminalis men det skiljer inte mellan homo- och heterosexuella, så "ändrade" sexuella preferenser beror troligtvis inte på ändrad könsidentitet. Men som sagt är det där inte klarlagt.


   
SvaraCitera
Tyrael

Bad_Boy:

jag är ingen jävla bög! jag tänder på tjejer!

som fan att du är

http://sv.wikipedia.org/wiki/Homofobi_(psykologi):

Vidare kom han även fram till att en person med fördomar mot homosexuella inte kan anses frisk och att ett samhälle som bygger på homofobi är i sig självt sjukt/fobiskt. På den tiden kopplades homofobin samman med agorafobi och klaustrofobi.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Vidare kom han även fram till att en person med fördomar mot homosexuella inte kan anses frisk och att ett samhälle som bygger på homofobi är i sig självt sjukt/fobiskt.

Inte för att heja på folk som gör livet surt för homosexuella, och ja, fobier är ett ångestrelaterat syndrom, men att ha fördomar är inte samma sak som att vara fobisk. Alla har fördomar, eftersom våra hjärnor strävar efter att göra omvärlden enkel och överskådlig. Det enda som varierar är åt vilket håll vi riktar våra fördomar. En person som blivit attackerad av ett lejon kommer inte att bemöta alla lejon individuellt därefter. Det är ett helt annat exempel, men det är ändå samma princip.


   
SvaraCitera

90% av alla killar är sjukt fula, så jag håller mig till flickor.

Jag anskyr fjollbögar, bara för att man är bajspackare så behöver man inte bli fjolligare än den fjolligaste tjejen [no-no]

Homofober är jävligt roliga att tafsa på [badgrin]


   
SvaraCitera
Tyrael

Dhagor:

Inte för att heja på folk som gör livet surt för homosexuella, och ja, fobier är ett ångestrelaterat syndrom, men att ha fördomar är inte samma sak som att vara fobisk.

Vem säger att jag inte antog att han INTE hade fördomar, utan rent ut sagt har homofobi? [confused]

Dhagor:

Det enda som varierar är åt vilket håll vi riktar våra fördomar. En person som blivit attackerad av ett lejon kommer inte att bemöta alla lejon individuellt därefter. Det är ett helt annat exempel, men det är ändå samma princip.

Så du menar att det är en fördom att man är rädd för lejon efter att man blivit attackerad av ett lejon?


   
SvaraCitera

Tyrael:

Vem säger att jag inte antog att han INTE hade fördomar, utan rent ut sagt har homofobi? [confused]

Inte den blekaste. Jag kommenterade bara citatet. 😛

Tyrael:

Så du menar att det är en fördom att man är rädd för lejon efter att man blivit attackerad av ett lejon?

Ja, det är det ju faktiskt. Du bedömmer flera efter samma normsystem. Det appliceras inte bara på människor. Vissa människor äter inte broccoli överhuvudtaget för att de en gång ätit det i en rätt som de inte gillade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bad_Boy:

jag har bara en liten fråga, hur i helvete kan man va bög???

Det är något som man är bara, man kan ju inte påverka vad man tänder på direkt...


   
SvaraCitera

Otroligt onödig och kränkande tråd. Man är bög för att man föds så.

Tråd låst


   
SvaraCitera