Aviseringar
Rensa alla

Bör byggnationen av moskeér skattesubventioneras?


Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Vad menar du egentligen när du säger att islam inte är farligare än någon annan religion

Ptja, om man ska tro denna tråden så är det inte muslimerna som är bovarna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ptja, om man ska tro denna tråden så är det inte muslimerna som är bovarna...

Man måste inte göra terrordåd för att utgöra ett hot. Du behöver inte vapenmakt för att ta över ett land idag. Du kan göra det genom demografi. Och att föda barn är muslimer världsbäst på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Och att föda barn är muslimer världsbäst på.

Ojdå, vad fel det är att föda barn istället för att satsa på att göra karriär och sen skaffa barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det ska vara som med kyrkskatten att man inte behöver betala om man inte är medlem osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Du kan göra det genom demografi. Och att föda barn är muslimer världsbäst på.

Jag tror säkert att landets muslimer har ingått i en pakt för att ta över Sverige. Vi borde införa restriktiv barnfödselpolitik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag tror säkert att landets muslimer har ingått i en pakt för att ta över Sverige. Vi borde införa restriktiv barnfödselpolitik.

Jag ser att du är lika seriös som alltid. trevlig syn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Jag ser att du är lika seriös som alltid. trevlig syn.

Man kan inte vara annat när man läser tramsinlägg skrivna av dig.

Frågan är om du är seriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man kan inte vara annat när man läser tramsinlägg skrivna av dig.

jaså säger du det. Som alltid är du varmt välkommen att förklara varför mitt inlägg skulle vara tramsigt. Men erfarenheter säger mig att du inte är pigg på sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

jaså säger du det. Som alltid är du varmt välkommen att förklara varför mitt inlägg skulle vara tramsigt. Men erfarenheter säger mig att du inte är pigg på sånt.

Muslimer ta över ett land genom demografi.

Du inser såklart inte hur tramsigt det låter, va?

Är det inte terrorbrott så är det såklart något annat när du blir totalt motbevisad. Fortsätt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

I ett utspel nyligen från ministern Stefan Attefall(KD) så öppnar han upp för att återinföra stödet till religiösa byggnader, något som varit avskaffat sedan 90-talet.

Varför är rubriken specifierad till moskeer när frågan uppenbarligen handlar om alla typer av religiösa byggnader?

Miljötalibanen:

Det har äntligen gått upp för Reinfeldts braintrust att subventionen av moskeér från det Salafistiska Saudiarabien kan innebära problem då deras värderingar krockar med våra egna.

Alla deras värderingar? Vilka är "våra"?

Går inte vissa av kristendomens, judendomens, hinduismens osv. och dess olika grenars värderingar emot några av "våra"?

Miljötalibanen:

Men detta stöd från tvivelaktiga länder är alltså Stefan Attefall beredd att stoppa, men tänker i gengäld låta Skattebetalarna stå för notan!

Vilka "stod för notan" innan?

Miljötalibanen:

om att tillåta statsstöd för att bygga moskéer i Sverige så måste man dra slutsatsen att problemet med integrationen i dagens Sverige är att Sverige inte är tillräckligt muslimskt.

1) Ett land blir inte muslimskt osv. bara för att det finns religiösa byggnader.
2) Menar han att landet är för kristet, osv?

Miljötalibanen:

Tills för inte så länge sedan saknade vi moskéer, vi tillät inte någon statsfinansierad massomskärelse av små spädbarn, vi har varit noga med att bedöva våra djur innan slakt, och vi har avskaffat den gamla traditionen med brudpeng.

Förstår inte syftet med texten ovan. Menar han att det är fel att människor får rätten att praktisera deras religion så länge de inte bryter mot lagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag tror säkert att landets muslimer har ingått i en pakt för att ta över Sverige. Vi borde införa restriktiv barnfödselpolitik.

hihi[love]

BevaraSverigeSvenskt:

Jag är inte rasist - jag är främlingsfientlig

Du inser att det är inprincip samma sak va?
Löjligt att du inte ens kan stå för vad du är.. Slödder[smile]

Miljötalibanen:

Man kan ju fråga sig hur mycket kunskap du har om islam. Vad vet du om Muhammed och vad som står i Koranen?
Vad menar du egentligen när du säger att islam inte är farligare än någon annan religion, på vilket sätt utgör det inte ett hot mot det fundament vårt samhälle bygger på?

Jag har nog desto mer kunskap än vad du har, då jag har en stark känsla av att din "kunskap" snarare består av snedvriden och orealistisk skitpropaganda skapad av andra rasistiska stolpskott som du.

Tja, jag anser inte att muslimer är farligare än andra religiösa människor, jag vet inte vad du brukar hallucinera om, men jag har då aldrig sett kvinnor i burka jaga pensionärer på gatorna som SD arrangerat upp i sin senaste valkampanjfilm [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du inser såklart inte hur tramsigt det låter, va?

passaro:

Muslimer ta över ett land genom demografi.

Jag sa att det var möjligt att göra det, och vill du ha exempel så kan jag hänvisa dig till Libanon. Enligt den här artikeln så beräknas muslimer komma utgöra 8% av europas befolkning vid 2030. Skulle man inte kunna ta över länder, eller åtminstone regioner, med en befolkningsandel på 58 miljoner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BevaraSverigeSvenskt:

Definitivt INTE! Islam ska INTE uppmuntras utan förtryckas som "religion" eftersom islam i grund och botten är en fundamentalistisk förtryckarreligion med en mycket stor reservation just för ordet "religion" då den enl min syn på att se på den mer liknar en religiös förtryckarsekt.

Islam är inte annorlunda än andra religioner. Du förespråkar förtryck i samma sats som du fördömer islam för att vara en förtryckarreligion. Svår att bestämma dig?

Miljötalibanen:

Man kan ju fråga sig hur mycket kunskap du har om islam. Vad vet du om Muhammed och vad som står i Koranen?
Vad menar du egentligen när du säger att islam inte är farligare än någon annan religion, på vilket sätt utgör det inte ett hot mot det fundament vårt samhälle bygger på?

Frågan är hur mycket kunskap DU har om islam?
På vilket sätt utgör islam ett hot mot det fundament som det svenska samhället bygger på?

Miljötalibanen:

Man måste inte göra terrordåd för att utgöra ett hot.

Man måste inte vara muslim för att utgöra ett hot.

Miljötalibanen:

Och att föda barn är muslimer världsbäst på.

Källa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Skulle man inte kunna ta över länder, eller åtminstone regioner, med en befolkningsandel på 58 miljoner?

Som jämförelse såå tror jag nog det är större chans att jättesköldpaddorna från galapagosöarna är mer inriktade på det[bigsmile]

gash dude, du är underhållande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

nligt den här artikeln så beräknas muslimer komma utgöra 8% av europas befolkning vid 2030. Skulle man inte kunna ta över länder, eller åtminstone regioner, med en befolkningsandel på 58 miljoner?

Frågan är varför de skulle ta över ett land...större delen av världens muslimer är dessutom sekulära.


   
SvaraCitera