Aviseringar
Rensa alla

Bör det vara tillåtet att tjäna mer än 1 krona per minut i snitt under sitt liv?


Ämnesstartare

Under ett dygn är det 1440 minuter. Median livslängden i världen är 74 år. Vilket är 3.889 * 10^7 minuter. 

Vilket är 38 890 000 sek. Bör det verkligen vara tillåtet att ha en privat inkomst som överstiger detta givet att man lever 74 år? 


   
Citera
tkllkl

...Ja? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför behövde du göra en ny tråd för exakt samma poäng?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Under ett dygn är det 1440 minuter.

Man jobbar väl inte 1440 minuter per dygn. Snarare ca 480 minuter dvs max 8 timmar per dygn. Sedan är väl frågan vad du symboliserar med att "jobba"? Jobbar man när man har rast? Ska man även få 1 kr i minuten för alla raster?

Man har 5 veckors semester? Hur ska semesterersättningen bestämmas med en minutlön på 1 kr/min?

Riktigt dåligt förslag enl mig.   Ledsen  Gråter  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe: Man jobbar väl inte 1440 minuter per dygn.

Ja om man jobbar mindre än det kan man ju få en högre minutlön. Säger ju inte att jag är emot det, tvärt om tycker jag det verkar vara en bra ide. 


   
SvaraCitera

Jag fattar inte poängen med denna tråd, det känns väldigt onödigt att tjäna en krona minuten tills man dör. Egentligen så tjänar alla människor minst så mycket men mycket försvinner för att man har barn och så o då har man inte så mycket pengar sen. Alla tjänar typ en sådan lön (typ).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Ja om man jobbar mindre än det kan man ju få en högre minutlön. Säger ju inte att jag är emot det, tvärt om tycker jag det verkar vara en bra ide.

Bara en eftertanke - vad tycker du det är för fel på det systemet vi har idag med månadslön baserat på arbetstid ca 8 tim/dag eller 40 tim/vecka? De allra flesta jobbar ju bara fem dagar per vecka och ca 1/3 av dygnets timmar.


   
SvaraCitera

är lön det nya trådtemat?


   
SvaraCitera