Aviseringar
Rensa alla

Bör man bli orolig?


Anzit
Ämnesstartare

Igår var det midsommar, och det blev en rätt kaosartad midsommar för min del. Kul till en början, dock.
Igår var det ett grannbråk som spårade ut och min mamma blev rätt allvarligt misshandlad (hon behövde dock inte uppsöka vård). Det började som en vanlig diskussion. Min mamma påpekade att våran grannes hundar hade stått och ylat i snart 9 timmar, (vilket bara är fakta, de brukar vara ensamma 7-9 timmar vissa dagar) och då brann det till i vår grannes huvud. Hon blev som galen, psykotisk. Hon skrek ord som ''Jävla f1tta, sköt ditt istället och håll koll på din b*gfamilj. Din son är ju inte normal, han är ju b*g!!'' och då blev vi såklart upprörda. Mamma svarade tillbaka med ''Din son är 4 och kan inte forma ord! Vad har min sons läggning med det här att göra?''
Min mamma sa att hon överreagerade och min mamma nämnde hennes mans otrohet och skilsmässa, och då fick min mamma ett knytnävsslag i ansiktet och en rejäl örfil. Jag såg och hörde allt och när polisen kom till oss, så fick jag vittna, vilket inte var det roligaste precis ...
Imorse, vid 5-tiden, vaknade jag av att någon gick på våran terass utanför mitt fönster och när jag öppnade dörren såg jag hur min grannes inneboende/nya ''älskare'' snabbt gömde en kniv under sin jacka. Det var ju ljust ute på morgonen och jag såg tydligt att det var en kniv. Jag frågade vad han gjorde här och han bara gick med snabba steg hemåt.
Fyra timmar senare, vid 9, skulle min pappa ut med vår hund på promenad och då såg han att hans främre däck var punkterade på bilen och passagerarfönstret var nära att vara spräckt.
Jag kom hem nyss och såg att nån hade satt upp en lapp på vår dörr. ''Flytta inom 20 dagar eller så blir det ännu värre'' stod det, och jag är helt mindfucked.  Varför gör dom något såndant här?
Jag vet att det är bakomliggande gräl som triggade henne till att slå till min mamma, men vad en människa än säger så förtjänar den inte en örfil och ett slag i ansiktet.
Är fortfarande chockad. Bör vi vara oroliga för vår säkerhet och kontakta polis igen? Just nu har vi tänkt att vänta ut dem och se vad de gör.
Min mammas  skador har vi fotat och samma med bilens skador, så vi har bevis, men polisen verkade mer intresserad av hennes story så jag tror inte att det kommer bli mer än såhär.
Enligt henne slog hon till mamma i ansiktet för att min mamma försökte hoppa på henne och drog kniv, men inga skärskador eller knivstick har hittats på henne.
Just nu är det mer ord mot ord.

Okej, förlåt att detta verkar lite rörigt, men jag ville bara höra vad ni har att säga om det här.

TILLÄGG: Vi har nu även kontaktat djurpolisen för hundarnas välmående. Det är 7 hundar i en liten lägenhet och det är inte precis den bästa miljön för dom. -- Har vi gjort rätt eller är allt det här bara överdrivet? Skeptisk


   
Citera

Får man fråga hur ni bor? Fick en bild utav radhus i förorten. 


   
SvaraCitera
Anzit
Ämnesstartare

S3ON:
Får man fråga hur ni bor? Fick en bild utav radhus i förorten. 

Ja, vi bor i en förort med radhus. Glad 


   
SvaraCitera

Anzit:

Ja, vi bor i en förort med radhus. Glad 

Fullt utav idiotjävlar i sådana områden. Nej, det var inte riktat till din familj. Unge herre, kämpa på i skolan så att du kan ge dig själv ett liv långt ifrån detta helvetet i framtiden! 

Orkade tyvärr inte läsa all din text utan styckindelning, så ett ordentligt svar på din fråga i slutet blir svårt. Men Tag hand om dig, och din familj. Håller tummarna för er! 


   
SvaraCitera
Anzit
Ämnesstartare

S3ON:

Fullt utav idiotjävlar i sådana områden. Nej, det var inte riktat till din familj. Unge herre, kämpa på i skolan så att du kan ge dig själv ett liv långt ifrån detta helvetet i framtiden! 

Orkade tyvärr inte läsa all din text utan styckindelning, så ett ordentligt svar på din fråga i slutet blir svårt. Men Tag hand om dig, och din familj. Håller tummarna för er!  

Tack. Vi kämpar på! Tumme upp


   
SvaraCitera

Kontakta också länsstyrelsen ang hundarna! 
Bra att ni kontaktat polisen ang det andra. Håller ifrån dessa människor nu och svara ej tillbaka med liknande grejer.


   
SvaraCitera

S3ON:
Får man fråga hur ni bor? Fick en bild utav radhus i förorten. 

Alltså också Danderyd är en förort


   
SvaraCitera

Hade polisanmält


   
SvaraCitera

isola:

Alltså också Danderyd är en förort

Jajaja


   
SvaraCitera

ville'ba säga


   
SvaraCitera