Aviseringar
Rensa alla

Bör mordsimulatorer få göras?


Gifted

alter ego:

Suck. Bör man förbjuda allt du inte tycker är kvalitativt?

Nej, definitivt inte. Det sade jag inte, och det implicerade jag inte.

Men nämn ett spel som endast innehåller mord som du anser vara ett kvalitetsspel, ty jag är intresserad om ett sådant existerar.

Censur gillar jag inte, men det finns vissa gränser. Skall man ha skolskjutningsemulatorer? Kanske så att man kan sätta in egna ansikten på de man skjuter? Någonstans går gränsen mellan nöje och väldigt creepy...


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Verkar ju rätt kul.


   
SvaraCitera

Gifted:

Nej, definitivt inte. Det sade jag inte, och det implicerade jag inte.

Du skrev att du ville att det skulle vara förbjudet, och dina enda motivering var att du inta ansåg det vara ett kvalitetsspel?


   
SvaraCitera

Jahapp så röstar man såklart fel och förstör hela pollen genom att bli det första Nej... HA!


   
SvaraCitera
Gifted

z i n:

Du skrev att du ville att det skulle vara förbjudet, och dina enda motivering var att du inta ansåg det vara ett kvalitetsspel?

Ah, jag skrev det i två separata meningar, den ena har inget med motiveringen av den andra att göra. Jag ansåg att personer som bara är intresserade av att titta på våld/engagera sig i simulerat våld bör kanske inte få utlopp i dataspel, utan snarare försöka ta reda på detta (ohälsosamma?) intresset för våld beror på.


   
SvaraCitera

Gifted:

Ah, jag skrev det i två separata meningar, den ena har inget med motiveringen av den andra att göra.

Okej.

Gifted:

Jag ansåg att personer som bara är intresserade av att titta på våld/engagera sig i simulerat våld bör kanske inte få utlopp i dataspel, utan snarare försöka ta reda på detta (ohälsosamma?) intresset för våld beror på.

Ja, om man bara är intresserad av våld, och ingenting annat, då lär det vara ohälsosamt. Men det är nog försvinnande få av de som spelar våldsspel som är sånna.


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Varför inte? Det är bara ett spel.


   
SvaraCitera
Gifted

z i n:

Men det är nog försvinnande få av de som spelar våldsspel som är sånna.

Ja, det tror jag. Men om någon släpper ett spel som BARA innehåller våld, så antar jag att näst intill BARA skumma personer spelar dessa..


   
SvaraCitera

Gifted:

Ja, det tror jag. Men om någon släpper ett spel som BARA innehåller våld, så antar jag att näst intill BARA skumma personer spelar dessa..

Postalspelen innehåller ju i princip bara våld och skumma kommentarer. Vill du förbjuda dem?


   
SvaraCitera

Gifted:

Ja, det tror jag. Men om någon släpper ett spel som BARA innehåller våld, så antar jag att näst intill BARA skumma personer spelar dessa..

Det är jag inte så säker på. Våld är något som väldigt många verkar vilja ha en viss dos av då och då, ger väl nån emotionell respons som många gillar, man får en känslokick, typ som skräckfilmer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Nej, definitivt inte. Det sade jag inte, och det implicerade jag inte.

Du skrev uttryckligen att de borde förbjudas om de är renodlade våldsspel. Den sista meningen kan man tolka lite hur man vill..

BreakTheAuthority:

Man slipper leva ett liv där man ändå bara lider och mår åt helvete för alla framtid.

Skulle du på fullt allvar göra det?

Gifted:

Men nämn ett spel som endast innehåller mord som du anser vara ett kvalitetsspel, ty jag är intresserad om ett sådant existerar.

Jag har aldrig sagt att något sådant spel existerar, och i så fall skulle jag antagligen tycka att det var väldigt tråkigt.

Gifted:

Censur gillar jag inte, men det finns vissa gränser. Skall man ha skolskjutningsemulatorer? Kanske så att man kan sätta in egna ansikten på de man skjuter? Någonstans går gränsen mellan nöje och väldigt creepy...

Ja, självklart ska det vara lagligt. Att man tycker att ens egna värderingar är allmängiltiga tyder på storhetsvansinne.


   
SvaraCitera

alter ego:

Skulle du på fullt allvar göra det?

Ja.


   
SvaraCitera

alter ego:

Hitman: Blood Money

[love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]+[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Ja.

Jag skulle bli traumatiserad, men vad fan, det kommer man nog över på de 60 år som återstår av en liv.

Pickaboo:

[love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]+[love][love][love]

Ja, det är fan rysligt roligt. Det enda spelet som lyckats hålla mitt intresse på väldigt länge.


   
SvaraCitera

alter ego:

Jag skulle bli traumatiserad, men vad fan, det kommer man nog över på de 60 år som återstår av en liv.

Skulle det inte göra på mig, jag mår fortfarande åt helvete efter hur jag behandlades innan jag flyttade ifrån min farsan och det var inte ens i närheten av att bli våldtagen. Plus att de flesta våldtagna kvinnor mår ju åt helvete i resten av livet och många gör självmord för att de mår så dåligt.


   
SvaraCitera