Aviseringar
Rensa alla

Börja ge bistånd till USA?


Ämnesstartare

såg en Johnny Depp film, då fick jag bi-stånd till USA [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roligt att alla tar min tråd helt seriöst och inte kan läsa mellan raderna, dvs att det bara skulle ha varit en ren politisk aktion mot USA att ge dem bistånd. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amerikanerna har ju efterblivna kostvanor också som en står för en stordel av sjukdomskostnaderna, vill man hjälpa jänkarna, tvångsstäng Donken.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag skulle finna det helt otroligt roligt. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcus Normark:

USA har pengar... de satsar ju dem bara på fel saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Roligt att alla tar min tråd helt seriöst och inte kan läsa mellan raderna, dvs att det bara skulle ha varit en ren politisk aktion mot USA att ge dem bistånd.

Typ alla dina trådar är ju med glimten i ögat men när du inleder med seriös ton måste man ju haka på. Alla hajar inte. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcus Normark:

Typ alla dina trådar är ju med glimten i ögat men när du inleder med seriös ton måste man ju haka på. Alla hajar inte.

Sant, men det är ju många som tror att jag är ett troll, ändå fortsätter de mata mig. 🙂


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Varför rapporterar ingen om fattigdomen och USA? Varför börjar inte Sverige ge bistånd till USA?

För att det är deras regering som måste ta tag i den saken. Men det är alldeles försent nu.
Obama skulle ju införa ett bättre sjukvårdssystem, så det blir billigare. Men det blir ju inte av nu..

Det är matindustrin/aktieägarna/bankmännen (+ regeringen) som styr usa.

Många som är sådär extremt tjocka, är just fattiga och i många fall hemlösa just för att snabbmat är billig och nyttig mat dyr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

såg en Johnny Depp film, då fick jag bi-stånd till USA [blush]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AdamVikingen:

För att ge bistånd till USA leder bara till att de köper fler vapen för pengarna, enligt dem finns det ingen fattigdom i USA!

varför tror du dom skulle köpa vapen för pengarna?
om man ger pengar till en välgörenhetsorganisation i usa så springer dom väll fan inte ut och köper vapen! tänk lite!

och vilka är "dom" som menar att det inte finns nån fattigdom i usa?
källa?


   
SvaraCitera

lasseboy87:

om man ger pengar till en välgörenhetsorganisation i usa så springer dom väll fan inte ut och köper vapen! tänk lite!

Och vad tror du inte "Röda korset" gjorde, bara 10% gick till de fattiga, resten gick till vapentillverkning i USA!
Så det har hänt tidigare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Och innan vi börjar bry oss så förbannat om alla andra länder i världen kanske vi ska t.ex. ta hand om våra hemlösa här hemma bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som en förolämpning mot USA vore det ju rätt bra faktiskt, för att visa vad man tycker om deras politik.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Varför rapporterar ingen om fattigdomen och USA? Varför börjar inte Sverige ge bistånd till USA?

Även den mest fattiga amerikan är för stolt för att ta emot några bidrag. Inse att det inte är svenskar vi pratar om vars högsta dröm är statlig försörjning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AdamVikingen:

Och vad tror du inte "Röda korset" gjorde, bara 10% gick till de fattiga, resten gick till vapentillverkning i USA!
Så det har hänt tidigare!

källor?


   
SvaraCitera