Aviseringar
Rensa alla

Börja gymnasiet!


Ämnesstartare

Tjenare! Idag är det 2 dagar kvar tills jag börjar gymnasiet. I högstadiet var jag en kille som låg nånstans mellan de "coola" och "medel" men skulle nog ändå vilja säga att jag i slutet låg lite mer mot det "coola" hållet.

I 7:an var jag verkligen inte cool. Jag hängde enbart med mina kompisar som var "normala" och hittade på skojiga saker på rasterna, brudar var inget man tänkte på överhuvudtaget. I slutet av 8:an började de bli annorlunda. Vi började klä på oss lite "coolare" kläder och bete oss mer normalt och försökte få kontakt med tjejerna i klassen som vi nästan aldrig pratade med innan. 

Eftersom att jag lira i samma fotbollslag som de populärare killarna hade jag inga större problem att kunna prata med dem. Vi började hänga med dem på rasterna och vi blev väll som ett större gäng på en 6-7 pers med några coolare än de andra men båda "ihopslagna" gängen var populär i klassen.

Man kan säga att de som innan var betydligt mer populär än oss hade ett stort övertag vad de gäller kontakt med tjejerna eftersom de kände varandra sedan innan. I slutet av 9:an var vi ju alla kompisar o var med varandra men de var på nått sätt ändå som 2 grupper i 1 grupp.

I slutet av 9:an kände jag alla. Men vart ju ändå på nått sätt sneppet bakom de populäraste killarna. (2-3 personer) 

Nu i gymnasiet vill jag vara mer av en ledare. Killen som har bäst kontakt med de populära och snygga tjejerna och var med de "coolare" killarna. Bara för att känna på hur det känns att vara den med mest respekt typ och olika erfarenheter inför universitetet.

Vill dock inte vara en taskig kille eller någon som röker, snusar eller dricker. Utan bara en öppen och social kille.

Hur ska man göra första dagen för att folk ska vilja vara med  en redan från start? Erfarenheter av saker man inte ska göra eller saker man ska göra som ger "pluspoäng" osv. vore bra. tacksam för svar 🙂


   
Citera

Men ge er, flera trådar utav detta slag idag, använd sökfunktionen för i helvete. Tardig


   
SvaraCitera

Skapa en samlingstråd istället där vi behandlar gymnasiefrågor.. 


   
SvaraCitera

Alltid lika goa Hjärta


   
SvaraCitera