Aviseringar
Rensa alla

Börja kampsport!


Ämnesstartare

Tjena!

jag är 15 år och vill kanske börja träna kampsport... har fotboll vid sidan om men vill bli fysiskt starkare.

är inte jättestark , inte så att jag är starkast i klassen men jag undrar vilken kampsport som är bra att börja på. Om det inte är för sent och så.
Egentligen vill jag börja på nåt där man pumpar armhävningar och sånt med tränare men vad finns det för kampsporter?

är inte särskilt aggresiv av mig men när jag blir agressiv så blir jag det ganska ordentligt...

och man är barfota i dom flesta kampsporter väl?

en i min klass går på tae kwando men det verkar tråkigt...
vill ha realistiska grejer.

snälla hjälp mig!


   
Citera
Ämnesstartare

Har gått på boxning i ca 2 månader nu. Riktigt kul måste jag säga! Det är riktigt jobbigt, man måste verkligen ha kondition, men du som går på fotboll har väl det. Om jag var du skulle jag börja på boxning. Och så om du skulle hamna i slagsmål så kan du slåss bra. [cool]


   
SvaraCitera

Krav Maga är trevligt.


   
SvaraCitera

alex11:

tae kwando

Har en kille i min klass som går detta och han pratar bara om det, verkar ändå intressant iaf.

Yogi:

Har gått på boxning i ca 2 månader nu

Så dina föräldrar lät dig börja till slut? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Så dina föräldrar lät dig börja till slut? 🙂

Japp [wink]


   
SvaraCitera

Boxning är riktigt bra träning:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

boxning

naa... vill inte ha boxning .. pröva på de me laget och de va inte kul.. gillar inte att ha feta handskar på mig [smile]

passaro:

Krav Maga är trevligt.

vad är det ? [smile]


   
SvaraCitera
Hando

alex11:

är inte jättestark , inte så att jag är starkast i klassen

Behöver du inte vara.

alex11:

och man är barfota i dom flesta kampsporter väl?

Japp.

alex11:

Om det inte är för sent och så.

Vad menar du med "försent"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ös på med tips , vilken kampsport samt vilken klubb i stockholm som är bäst...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alex11:

naa... vill inte ha boxning .. pröva på de me laget och de va inte kul.. gillar inte att ha feta handskar på mig

Looloolololololoolollool börja på typ karate eller något annat fjolligt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför börjar du inte gymma liksom?


   
SvaraCitera

alex11:

Egentligen vill jag börja på nåt där man pumpar armhävningar och sånt med tränare men vad finns det för kampsporter?

känns som ganska waste att börja med kampsport för att göra armhävningar...
I den karateklubben jag tränade i förut va de bara en massa killar så där körde vi alltid en massa armhävningar, annars kör man ju mycket sånt på boxning vad jag hört...
Är nog att rekomendera att man är lite småaggressiv iaf... Eller har kämparglöd åtminstone.


   
SvaraCitera

Huruvida det är mycket armhävningar och dylikt beror mer på klubben du hamnar på än på vilken stil du väljer. Kolla med att börja upp vilka olika alternativ det finns där du bor och jämför sen vad som skiljer stilarna åt. Gå gärna in på varje klubb och hör dig för med tränarna där och se vilket race de kör.

Personligen tränar jag kyokushin som är den erkänt hårdaste karatestieln, så fysik där är väldigt viktigt. Men det föll sig bara som så för att det är enda klubben i min lilla håla, fast nu efter 6 år kan jag inte tänka mig att byta stil heller, för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alex11:

snälla hjälp mig!

börja kättring istället, jag har gått på kättring sen ett tag innan sommarlovet, och har gått upp 7,5 kilo i muskler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dawemore:

kättring

kättring ? menar du klättring?


   
SvaraCitera