Aviseringar
Rensa alla

Börja kampsport!


Ämnesstartare

skriv upp olika kampsportsklubbar i stockholm för jag hittar ju inga annars....

Yogi:

Varför börjar du inte gymma liksom?

idiot. Jag vill kampsporta , bli bättre på att slåss och få bättre fysik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa Judo det är den bästa av alla kampsporter därför att man inte skadar sig alls lika lättdär och så betyder ju judo också "den mjuka vägen" på japanska[smile]


   
SvaraCitera

alex11:

kättring ? menar du klättring?

alex11:

idiot.

Det är bra att vara dryg och kalla folk för idioter, det är uppmuntrande [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Det är bra att vara dryg och kalla folk för idioter, det är uppmuntrande

jag visste ju inte om kättring kanske va en kampsport eller nåt, dessutom borde han kunna stava till det om han går på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

macce95:

Testa Judo det är den bästa av alla kampsporter därför att man inte skadar sig alls lika lättdär och så betyder ju judo också "den mjuka vägen" på japanska

går du på judo ? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MMA!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alex11:

går du på judo ? [smile]

Jaa=) Men jag pausar just nu eftersom jag övar inför en musikal=D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Looloolololololoolollool börja på typ karate eller något annat fjolligt då.

Tycker du att karate är fjoligare än boxning.
Haha det är inte tuffare att sloss med kuddar på händerna än att både sloss och sparkas utan skydd.
Kyokushin karate är jobbigt och kul, gör inte mycket annat än att pumpa armhävningar och sparrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

macce95:

Jaa=)

okej du är ju typ 14 så du kan väl berätta lite om hur er träning brukar vara ? hur länge har du kört judo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daldar:

gör inte mycket annat än att pumpa armhävningar och sparrar.

menar du att man gör det på boxning eller Kyokushin karate?


   
SvaraCitera

BJJ så får du ligga och kramas med andra män.


   
SvaraCitera

Fotbollsspelare som försöker sig på kampsport ser ut som en apa som försöker spela fiol och bastuba samtidigt.

Vi hade många sånna som kom och gick i föreningen, det var kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alex11:

okej du är ju typ 14 så du kan väl berätta lite om hur er träning brukar vara ? hur länge har du kört judo?

Alltså vi brukar börja med någon sorts uppvärmning i en halvtimme typ, sen kör vi lite gymnastik blandat med fallteknik. Och sist övar vi fasthållningar och kast=) man blir både vig och lär sig försvara sig plus att falltekniken är till stor hjälp i vardagen ifall du ramlar så kan du minska att skada dig jättemycket. Jag har i och för sig inte gått så länge max 2 år.


   
SvaraCitera

Du är 15 år och bög? Skaffa dig en pojkvän och tillbe vår helige solgud, Ra. Sen kan du komma över hit och suga av Raëls kuk, han är en fransk bög, vars kuk ser ut som ett ufo.


   
SvaraCitera

Har gått i ett par kampsporter: Judo,boxning,taekwondo och kung fu.

Det roligaste e utan tvekan kung fu och e ganska användbart...
Thai-Boxning e as nice som självförsvar
Det finns även San Da i kung fun då de e som kickboxning fast mer snabba slag och grepp
Taekwondo e användbart men inget man BARA ska inrikta sig efter, för att man bara använder fötter... Men sparkana gör FÖRJÄVLIGT ont 😀
MMA o aikido verkar väldigt coolt 😀
Judo suger 🙁 Där har du de 😀


   
SvaraCitera