Aviseringar
Rensa alla

Börja om gymnasiet igen?


Ämnesstartare

Hej på er! Innan jag skriver detta så måste jag säga att jag har ångest och är helt allmänt korkad så jag hoppas att ni har lust att hjälpa till lite grann.

Det är nämligen såhär att jag är en kille som är född 93. som har gått om ett år på gymnasiet.. Men är heller inte nöjd med min nurvarande utbildning och vill därmed byta till en annan linje så att jag har bättre grund för mina framtida studier.

Detta kommer innebära att jag kommer gå om ett ytterligare år, vilket kommer resultera att jag blir 2 år äldre än mina framtida klasskamrater.

Till fördel kan jag säga att jag inte behöver läsa Svenska, Matte och Engelska eventuellt datakunskap i och med att jag har läst dessa kurser på min nurvarande utbildning, så första året blir väldigt korta skoldagar men frågan är jag börja om från början igen? trots att jag är 2 år äldre än de andra? Det känns lite fel att vara såhär pass äldre.. folk kan uppfatta en som Dold text: retard

Tacksam för svar!


   
Citera

min bror bytte linje efter två år
han blev nöjd

tror inte dom andra kommer tycka du är konstig etc, tycker dock lite synd om dig som kommer få gå med 95or [smile]


   
SvaraCitera

Mkenzie:

är helt allmänt korkad

var mot dig själv inte så hård
kom ihåg, du har ditt psyke i din egna vård

det är viktigt att känna att man hamnat rätt
du tar dig igenom det på ett eller annat sätt


   
SvaraCitera

Gör det för din egen skull, är du ej retard så vet du det själv och kommer visa det. Att vara äldre kan både vara orsak till främlingsskap och möjlighet till typ framgång. Det kan lätt vara värt det att komma ut med bra behörighet, annars finns komvux.


   
SvaraCitera

om man ändå fick börja om gymnasiet igen[sad] var en kul tid[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

var mot dig själv inte så hård
kom ihåg, du har ditt psyke i din egna vård

det är viktigt att känna att man hamnat rätt
du tar dig igenom det på ett eller annat sätt

hahaha den var klockren! [love]
Detta ska jag ha i åtanken en lång tid framöver. [smile]


   
SvaraCitera

Mkenzie:

hahaha den var klockren!
Detta ska jag ha i åtanken en lång tid framöver.

[love][love]


   
SvaraCitera

de kommer tycka att du är ascool och be dig att köpa ut cigg [crazy]


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

du får vara max 20 för att börja ettan, eller det år du fyller 20. så ja du kan börja om.

en kompis till mig hade en klasskompis som va 3 år äldre än de andra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

u det själv och kommer visa det. Att vara äldre kan både vara orsak till främlingsskap och möjlighet till typ framgång. Det kan lätt vara värt det att komma ut med bra behörighet

Ja precis, jag ligger rätt så bra till i skolan nu och går verkligen in för det. Går man i skolan kan man lika gärna satsa så långt det går, den linjen jag går nu är en praktisk linje som inte ger mig så bra behörighet med tanke på meritkurser och meritpoäng. Så därför vill jag byta till samhällsvetenskapliga programmet. För då ligger allting förberett och det är bara att ligga i och satsa.

Dessutom så får jag inte så mycket allmänbildning av det programmet jag läser just nu, jag lär mig inte så mycket som jag borde ha gjort om jag hade studerat en studieförberedande linje.


   
SvaraCitera

Gör det, annars så kommer du att må dåligt.


   
SvaraCitera

är i liknande sits, men ska läsa in kurser under somamren så jag kan börja tvåan istället. Skulle aldrig orka umgås med så mycket yngre.

Minns att jag själv tänkte att "han måste va riktigt jävla pantad" när det gick en 91a i min klass.

Men hänger inte med. Först bytte du från jensen till katedral, och sen...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det DU vill. Strunta i vad andra tycker!

Jag gick om ett år (jag missade en hel termin av olika orsaker) och mina nya klasskamrater tycker inte jag e nån retard. tror det är pga att gymnasie-elever är lite vuxnare. om det va 8an eller nått sånt hade det varit värre tror jag


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tycker dock lite synd om dig som kommer få gå med 95or

Goddag.


   
SvaraCitera

Victor Ahlén:

Goddag.

hej e du 95a? =)


   
SvaraCitera