Aviseringar
Rensa alla

Börja skejta (snabbhandling)!


Ämnesstartare

Nu är det så att jag vill börja skejta i sommaren (så som andra här i forumet) men behöver er hjälp!
Nån vecka sen åkte jag in till Coyote Grind Lounge i Stockholm (hörde att det var bra) och diskuterade vad priset kunde ligga på på en "nybörjarbräda". Han övertalade mig om att inget i butiken var generellt dåligt så en nybörjarbräda skulle kunna gå 1200 riksdaler.

Han rekommenderade;
Bräda - http://www.coyoteboardstore.se/product_info.php?cPath=551_1521&products_id=6891
Trucks - http://www.coyoteboardstore.se/product_info.php?cPath=1530_1531&products_id=7441
Hjul - http://www.coyoteboardstore.se/product_info.php?cPath=1535_1536&products_id=6403
Kullager - http://www.coyoteboardstore.se/product_info.php?cPath=1540_1545&products_id=6942

Hjulen och kullagren kan dock bytas ut då prisskillnaderna inte är så stora, men skulle detta vara bra? Eller bör jag satsa mer på bättre 'gear' än själva brädan, har hört att det skulle gå lika bra att köra på blanks. De gör ju brädorna själva, så tror inte dem kan vara så dåliga. Eller?
Värt, bra, rekommendera något annat?


   
Citera
Ämnesstartare

om du har cash, go for it. lär knappast vara dåliga grejer (jag har ingen koll). annars, köp en skitcrappig warpbräda och ha den tills du 1. lärt dig hyfsat åka runt och hålla balansen typ och 2. förstått att du kommer att fortsätta åka bräda.

köpte min förra på stadium för 1700 för kanske 6 år sen (har inte kvar den nu pga har slutat åka) och den var jävligt skön. snackade med nåni en butik (bredvid bluefox i stockholm) när jag funderade på att börja åka igen och sa att jag hade tänkt lägga 2500 på brädan och han sa typ att man får det bästa för det priset. därför tänker jag att 1200 är för mycket men det kan också vara min hjärna som ger dig bull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

köpte min förra på stadium för 1700 för kanske 6 år sen (har inte kvar den nu pga har slutat åka) och den var jävligt skön.

Köpte något sånt också och har fortfarande kvar den. Min är helt okej. [cheers] Körde dock ett oljebad på kullagrena. De var lite sega


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Min är helt okej.

soft. jag gav bort min för ett par år sen typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

soft. jag gav bort min för ett par år sen typ.

Aight, hur mycket körde du då?

Jag har aldrig lärt mig mer än ollie [blush] Skejtar inte särskilt ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Aight, hur mycket körde du då?

när jag gav bort den åkte jag nästan ingenting. åkte en hel del sommaren innan men förra sommaren insåg jag typ att jag inte skulle ha tid typ, plus att jag behövde ny bräda osv, resonemanget nedanför. jag köpte ett DSi istället.

xsaosinx:

Jag har aldrig lärt mig mer än ollie Skejtar inte särskilt ofta

nä inte jag heller. fast åkte ändå närmare tio år skulle jag tro O.o till och från. körde ramp i slutet, kan sakna det men min bräda var så sliten och jag åkte inte tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att köpa en ny (och hade egentligen inte pengar för det). hur länge har du åkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

jag åkte inte tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att köpa en ny (och hade egentligen inte pengar för det).

Ah, vad synd ):

variabel:

hur länge har du åkt?

Jag har åkt till och från ända sedan jag var ca sju år. Alltså närmare elva år nu. Gled dock mest bara runt på den, borde ha åkt longboard istället.

Sen har jag faktiskt inte åkt särskilt mycket. Har tappat nästan all balans, men kan fortfarande göra en ollie. Impar åtminstone lite på mina skate-kompisar ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Sen har jag faktiskt inte åkt särskilt mycket. Har tappat nästan all balans, men kan fortfarande göra en ollie. Impar åtminstone lite på mina skate-kompisar ^^

sweet. jag åkte och mest runt, använde istället för cykel typ. fast rampåkandet gjorde det värt att inte ha longboard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu blir jag sugen på att börja skejta igen! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

This aint helping me at all!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

variabel:

jag hade tänkt lägga 2500 på brädan och han sa typ att man får det bästa för det priset. därför tänker jag att 1200 är för mycket men det kan också vara min hjärna som ger dig bull.

Varför skulle 1,2 vara för mycket när du pratar om att köpa för 2,5k. Var det en "pro"-bräda eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

Varför skulle 1,2 vara för mycket när du pratar om att köpa för 2,5k. Var det en "pro"-bräda eller?

tänkte m erp åatt du eventuellt inte kommer sk8a så pass mycket att 1,2 är värt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

tänkte m erp åatt du eventuellt inte kommer sk8a så pass mycket

Du vill inte veta hur långsamma och deprimerande morgnar/kvällar jag har! Kan faktiskt se det framför mig, att jag skulle åka några timmar varje dag då jag inte har något annat för mig under lovet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

Du vill inte veta hur långsamma och deprimerande morgnar/kvällar jag har! Kan faktiskt se det framför mig, att jag skulle åka några timmar varje dag då jag inte har något annat för mig under lovet.

det är faktiskt nice ja. lycka till, köp för 1,2 om du har råd. sälj den om du tröttnar 😛


   
SvaraCitera