Aviseringar
Rensa alla

Börja träna. Men behöver tips


Ämnesstartare

Hej, vet att det finns en annan tråd jag har gjort men ändå.

Tänkte faktiskt börja träna strax. Vill helst få bort min lilla "bull mage" eller vad man nu säger. Jag är 15 år och är 156cm lång, väger ungefär 45kg. Har inte kommit i puberteten riktigt ännu [confused][blush]

Jag ska träna hemma, vad ska jag börja med? Ska jag träna allt? Axlar, mage biceps osv.

Tacksam för tips.

Btw, är det bättre eller dåligare eller spelar det ingen roll om man har kommit i puberteten ännu?


   
Citera
Ämnesstartare

Hela kroppen ska du träna, och tänk på att äta rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Hela kroppen ska du träna, och tänk på att äta rätt.

Okej. Tack.

Man får inte käka godis lr så ibland :p ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhiTe_HawK:

Man får inte käka godis lr så ibland :p ?

Jojo, det är klart. Men du ska käka nyttigt också! [no-no] Efter träningen kan du ju käka middag typ, nyttig mat menar jag då så att du får i dig proteiner och sånt du behöver. Käka en riktig frukost, lunch, middag, mellanmål, kvällsmat. Nyttigt, massa grönsaker och mycket kött [party]


   
SvaraCitera

Tjenare.

kör på nån bra fys sport om du skall ha bort magen. Det är bättre för då har du folk som pushar dig.

skall du träna hemma så blir de vikter eller? väntar isf med vikter tills du iaf gått igenom puberteten för vissa som börjar för tidigt med vikter kan göra att du inte blir längre och jag antar att du vill bli längre? 😉

vänta tills du gått genom puberteten innan du drar igång med vikter iaf 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad har du som mål? är det att bygga muskler eller bara få bort dendär kulan? kondition? ska du börja utöva någon sport senare på seriös nivå etc?

Samsam89:

vänta tills du gått genom puberteten innan du drar igång med vikter iaf 😉

dedär är bara en myt. finns inga studier som tyder på att det skulle ha någon inverkan på tillväxten på längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svettas extremt mkt och ät bättre


   
SvaraCitera

WhiTe_HawK:

Jag ska träna hemma, vad ska jag börja med? Ska jag träna allt? Axlar, mage biceps osv.

Träna allt, det går inte att punktförbränna fett.

WhiTe_HawK:

Btw, är det bättre eller dåligare eller spelar det ingen roll om man har kommit i puberteten ännu?

Nja, du kan träna med kroppen som tyngd, men ta det varligt med artificiella tyngder.

WhiTe_HawK:

Man får inte käka godis lr så ibland :p ?

Självklart måste du unna dig saker, annars är livet farligt nära över, behöver ju inte gå till överdrift dock.


   
SvaraCitera

Flifvetbäst:

dedär är bara en myt. finns inga studier som tyder på att det skulle ha någon inverkan på tillväxten på längden.

myt eller ej - de flesta som jag känner började unga och har i princip inte växt alls sen de började me vikter.

så frågan är ju om han vågar gå emot myten då han är så kort..De är ju upp till honom.

med tanke på att han är välldigt kort för hans ålder och påstår sig inte gått igenom puberteten så borde han ju växa snart. vilket leder till att hans kula försvinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samsam89:

myt eller ej - de flesta som jag känner började unga och har i princip inte växt alls sen de började me vikter.

då kan man ju ta en titt på deras föräldrar och anhöriga. hur långa är dom, och när började de plötsligt skjuta till i höjden?

visa mig en vettig källa till varför man skulle sluta växa på längden så kniper jag åt.

jag växte ifrån min far då jag var 15, har lyft vikter av och till sedan jag var 13 - 14.


   
SvaraCitera

Flifvetbäst:

visa mig en vettig källa till varför man skulle sluta växa på längden så kniper jag åt.

haha, precis som du sa så är det en myt. Då kan jag ju inte plocka fram nån fakta alls.

Men som sagt - de är upp till honom.

Jag själv började lyfta vikter när jag var 15, efter att jag gick igenom puberteten. Och jag har växt ca 5cm sen dess men jag skulle aldrig börjat lyfta innan puberteten iaf.


   
SvaraCitera

WhiTe_HawK:

Jag ska träna hemma, vad ska jag börja med?

tror det är bra att börja med typ jogga? sen bygger du muskler lättare när du kommit i puberteten, så gå inte till överdrift nu innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhiTe_HawK:

Tänkte faktiskt börja träna strax. Vill helst få bort min lilla "bull mage" eller vad man nu säger. Jag är 15 år och är 156cm lång, väger ungefär 45kg. Har inte kommit i puberteten riktigt ännu

Du får nog bort din kulmage när du kommer i puberteten. Var ganska så kraftig själv men så fort håret på kuken börjat växa och rösten börjat mörkna så växte jag som en raket och blev smal. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ey yo 'Yogi' vad fan vet du?
Du gjorde nyss en tråd "Ska jag börja med steroider?"

Fucking amatör.

"Bullmage" situps och lig på kaloriunderskott.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera