Aviseringar
Rensa alla

Början på en novell


Ämnesstartare

Vi har fått i uppgift att skriva en novell. Den får handla om vadsomhelst. Jag har skrivit en början med vet inte om den duger och hur den ska fortsätta.

Emma satt på broräcket, hon höll i sig hårt för att inte trilla. Vi hatade henne och skulle alltid göra, så mycket som hon hade förstört för oss. Det gick inte att förlåta henne och vi klarade inte av att ha henne i närheten lägre. Innan vi gjorde det oförlåtliga slöt vi en pakt, jag och Anna, vi skulle låsas som ingenting och aldrig någonsin prata om det. Nästa minut var hon död.

Det hade nu gått exakt ett år och hela skolan höll en tyst minut för Emma. Både elever och personal grät. Alla trodde att hon hade begått självmord eftersom det inte fanns några bevis för något annat. Det var bara jag och Anna som visste sanningen.


   
Citera

eilem:

Vi har fått i uppgift

aaa ni har det
inte vi


   
SvaraCitera

åh låter som "jag vet vad du gjorde förra sommaren" filmen lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men kommer ni på någon bra fortsättning? Min hjärna har stannat 🙁


   
SvaraCitera

är kass på att skriva. Men typ att dom hittar like o dom börja spana efter the killerz osv osv [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, men hon är begrav och sånt redan. tänkte någonting i stil med att någon får dåligt samvete, eller nåt


   
SvaraCitera

Fyfan vad du gjort många trådar nu om den här "novellen". Ge upp.


   
SvaraCitera

eilem:

Nästa minut var hon död.

Dog Anna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Dog Anna?

nej, emma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Fyfan vad du gjort många trådar nu om den här "novellen". Ge upp.

jag har gjort en?


   
SvaraCitera

eilem:

nej, emma

Det sättet du byggt upp texten på får det att låta som att det var Anna som dog.

eilem:

Innan vi gjorde det oförlåtliga slöt vi en pakt, jag och Anna, vi skulle låsas som ingenting och aldrig någonsin prata om det. Nästa minut var hon död.

Ändra Nästa minut var hon död till Nästa minut var Emma död.

De resterande grammatiska felen orkar jag inte påpeka.

Lycka till.
p.s.Skriv din novell själv. d.s.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket, jag ska ändra det.
Vill bara ha lite ideer då jag har försökt att skriva i flera veckor.


   
SvaraCitera

eilem:

Det var bara jag och Anna som visste sanningen.

låter mer som ett slut. Försök och göra en prolog.


   
SvaraCitera

eilem:

Jag har skrivit en början med vet inte om den duger och hur den ska fortsätta.

Jag vill inte vara kritisk, men försök utveckla. Skriv mer detaljrikt.


   
SvaraCitera

Ett tips är att försöka komma på vad berättelsen skall handla om och vad som ska hända. Det är svårt att bara börja och sedan skriva på lös hand. Sitt inte och tänk sönder dig på detta, hitta istället en ''story'' du vet och känner dig säker på.

GL[bigcheers]


   
SvaraCitera