Aviseringar
Rensa alla

Börjar bli paranoid


Ämnesstartare

sluta ge upp dina personuppgifter som en och annan lösaktig.


   
SvaraCitera

Paulus Af Tarsus:

sluta ge upp dina personuppgifter som en och annan lösaktig.

Man behöver inte utge personuppgifter för att de ska kunna kopplas till ens internetanvändande, det räcker med IP-adress.

VPN-tjänsten Ipredator sparar inte loggar, däremot är den inte öppen än. Däremot har jag för mig att Ivacy är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur tänkte du nu? Du tror inte att ett företag skulle vilja ha register över sina kunder?

Anarkandi:

Hur döljer man sin identitet

http://ivacy.com/ har ett vpn som verkar bra, dock dyrt. de är dock väldigt flexibla när det kommer till konto och betalning osv, man kan posta kontanter för att det inte ska kunna spåras bl.a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem ska döda dig?


   
SvaraCitera
Åtta

variabel:

dock dyrt

Det var väl inte så dyrt? Oändlig dataöverföring i en månad för 10 euro, eller 3 månader för 25. Det är ju billigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur tänkte du nu? Du tror inte att ett företag skulle vilja ha register över sina kunder? [confused]

bara om de för register över sina kunder. det finns företag som inte gör det (eller iallafall säger sig inte göra det) på något sätt som är vidare lätt att få fram någon relevant information ifrån, och det finns även företag i andra jurisdiktioner som under oerhört få omständigheter måste ge ut denna information ens om svenska polisen ber om den. detta om man vill ha enkla paketlösningar. det går även att krångla lite för att kombinera olika tjänster och således få ännu högre säkerhet, men ovanstående borde räcka gott och väl för att personer eller organisationer med begränsade resurser ska kunna lista ut vem man är med hjälp av tekniska hjälpmedel.

det allra viktigaste är dock att inte lämna ut information på egen hand som kan användas för att spåra vilken person som ligger bakom informationen i fråga. det är på denna punkt som de flesta misslyckas katastrofalt, och det är inte direkt svårt att med enkla medel hitta information om de allra flesta någolunda aktiva forumanvändare, exempelvis.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Holger Meins:

Man behöver inte utge personuppgifter för att de ska kunna kopplas till ens internetanvändande, det räcker med IP-adress.

oftast inte för en privatperson. dock lite beroende på omständigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var väl inte så dyrt? Oändlig dataöverföring i en månad för 10 euro, eller 3 månader för 25. Det är ju billigt.

sant, var ett tag sen jag kollade och hade för mig att det var typ 150/mån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Holger Meins:

Man behöver inte utge personuppgifter för att de ska kunna kopplas till ens internetanvändande, det räcker med IP-adress.

Tack för att du informerar mig om saker jag redan kan.
Jag var inte super seriös.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Det är jävligt svårt att beträda internet utan att lämna spår efter sig, oavsiktliga eller avsiktliga... (typ facebook)

~.~

Men använd typ Ivacy så tror dom du är en Ryss istället?
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera