Aviseringar
Rensa alla

Börjar dra ihop sig!


Ämnesstartare

noboundaries1:

sant men om man klarar 50% vrf hoppa av?[tard]

I min pluton vet jag att några skulle hoppa av direkt om valet fanns. Finns flertalet som inte är supermotiverade när dom förstår vad det handlar om. Säkert skulle några fler hoppa av förutom dom jag vet om också.

Han_som_missa:

Jag rycker in den 11e i sthlm. svea livgarde. vakta kungen o sånt

MP eller som slusk?


   
SvaraCitera

tradet:

MP eller som slusk?

Bullplutonschef


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla som tycker att det är stort och häftigt att göra lumpen är så.. jobbiga.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Alla som tycker att det är stort och häftigt att göra lumpen är så.. jobbiga.

bara av ren nyfikenhet, varför?


   
SvaraCitera

noboundaries1:

Den 21 jan smäller det, då rycker man in [crazy], börjar faktist bli lite nervöst men jag är glad att jag tackade ja då jag var riktigt nära på att avböja[ops]

hmmm vad finns det att se fram emot?????? kan inte fatta att d finns människor som överhuvudtaget kan tänka sig att göra lumpen - men d e väl kanske bra att ni finns... [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm lycka till osv, det är riktigt nice [y] När du är där vill du bort, men när du muckat vill du tillbaks [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee7:

vad finns det att se fram emot?

Det är en otroligt lärorik upplevelse. Man växer väldigt mycket som människa. Att sedan träffa sjukt många människor som för det mesta är trevliga är inget minus heller.

Att lära sig jobba i grupper som man inte känner sen innan är ju också väldigt lärorikt. Sedan lär man sig att pressa sina gränser.
många saker som är bra tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Alla som tycker att det är stort och häftigt att göra lumpen är så.. jobbiga.

Det är ett privilegie att få göra lumpen idag. Absolut något att vara stolt över att man har genomfört även om det inte alltid är så jävla kul.

Men det är såklart.. dagens snorungar tycker ju att det är coolare att åka till Magaluf och gå en bartenderkurs som inte leder till ett skit. Eller att åka till Australien och tro att de får något jobb. Sjukt mycket häftigare!!!![cool][cool][cool][tired]


   
SvaraCitera

Chryseus:

Men det är såklart.. dagens snorungar tycker ju att det är coolare att åka till Magaluf och gå en bartenderkurs som inte leder till ett skit. Eller att åka till Australien och tro att de får något jobb. Sjukt mycket häftigare!!!![cool][cool][cool][tired]

de exemplena är inget som lockar mig... men båda känns ändå fett mycket roligare och mer meriterande än lumpen... lumpen för mig är som att kasta bort - i bästa fall - ett år (eller nåra månader) av ens liv. Men om man tycker det är kul att leka krig så - why not? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee7:

lumpen för mig är som att kasta bort - i bästa fall - ett år (eller nåra månader) av ens liv.

Varför kastar man bort ett år? Det är jävligt mycket problemlösning och sådant som är bra att kunna i yrkeslivet. Och sen är de ju inte allt för illa att man får leka lite i skogen också (hur många lekte inte krig när man var liten?).

Och hur fan är det meriterande att gå en bartenderkurs på magaluf? Kravet nästan samtliga krogar har (sthlm iaf) är 3 års praktisk erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee7:

känns ändå fett mycket roligare och mer meriterande än lumpen

Vad en tonåring utan erfarenhet av det riktiga arbetslivet anser är nog inte speciellt relevant i det stora hela när det gäller vad som är meriterande eller ej.

Lee7:

Men om man tycker det är kul att leka krig

Bara den kommentaren skriver ett stort fail över din argumentation. Du verkar inte veta mycket om vad värnplikten i Sverige innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojojoj, nu är det mindre än 1 vecka kvar[bigsmile][bigsmile], längtar som fan[cheers]

btw. vad är det man ska ta med sig egentligen. Står typ bara ett par joggingbyxor eller något sådant.


   
SvaraCitera

Vad jag vet så är det inte så mycket man behöver ha med sig. Träningskor för inom- och utomhusbruk, hygienartiklar, lite extra kläder för lediga stunder, diverse självklara saker som id-kort, pengar osv. Slänger väl med lite privata träningskläder för säkerhets skull också, tror jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

vad är det man ska ta med sig egentligen. Står typ bara ett par joggingbyxor eller något sådant.

Egentligen är det helt onödigt. Ni får det ni behöver där, även om de inte är så jävla snygga[crazy] Egna träningsskor/joggingskor rekommenderar jag er att ta med, de man får är inte så bra.

Vad mer? Glöm för sjutton inte rakhyveln/rakapparaten! Topps är alltid bra att ha till att rengöra vapnet. Huvudvärkstabletter om du lätt får huvudvärk ifall du blir trött nu i början. En kamera? Alltid kul att dokumentera från början till slut.

Sen är det väl mer vad du vill ha med i nöjes väg, iPOD, Xbox, PS3 osv.

Ta inte med för mycket civila kläder heller. 3-4 par strumpor, 2-3 t-shirts, ett par mjukis och ett par jeans räcker gott och väl för en vecka.


   
SvaraCitera

Kommer be försvarsmakten dra åt helvete innan jag ska rycka in i Juli senare i år. Tänker plugga för att bli brandman istället för att feta sig och vakta portar i 10 månader.


   
SvaraCitera