Aviseringar
Rensa alla

Börjar jag bli gammal eller?


Ämnesstartare

Jag är bara 21 år och blir 22 i år.. Jag känner mig ju inte direkt gammal eller så. Jag är ännu inte klar med min utbildning eller ens jobbat så mycket i mitt liv och har heller inte en egen lya :p

Men börjar jag bli gammal eller? Många i bekantskapskrets börjar gifta sig och bilda familj, barn osv. Jobb allt. Är det jag som är gammal eller dom som skyndar på de för fort? Jag personligen tycker att de rätt tidigt med barn och familj vid 20 års åldern. Vad anser ni?

Obs. Seriös tråd.
Tack för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Många bildar först familj runt 30-40 idag.


   
SvaraCitera

mrman:
Många bildar först familj runt 30-40 idag.

jo men de flesta bildar familj i 20 års ålder inte för att det spelar någon roll. det är högre risk att födda barn när man är gamla inte något jag skulle rekommendera. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe: det är högre risk att födda barn när man är gamla inte något jag skulle rekommendera.

Gammal och gammal, vad anser du är gammal?
Man kanske inte vill bli förälder redan som 20-åring.


   
SvaraCitera
mynona

Strunta i åldersideal helt och hållet så slipper du ha sådana funderingar. Det är personlighetskvävande att man förväntas göra en viss sak vid en viss ålder samtidigt som alla andra i samma ålder. Man ska göra saker för att man är mogen för dem och vill göra dem, och man behöver inte göra något alls om man inte vill. Det är inte en självklarhet att skaffa barn alls, om man inte själv vill göra det


   
SvaraCitera

definiera gammal, är juförgammal för att vara barn nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad alla 20-åringar ska åldersnoja! Jag tycker livet börjar vid den åldern. Iofs är det kanske bara jag, men ändå. Tycker du ej bör noja över att skaffa familj och dylikt när du inte ens är klar med din utbildning. 


   
SvaraCitera

Känner en kille på 27 som fortfarande byter mellan olika utbildningar osv. Tror inte ens att han har börjat fundera på familj och hus ännu.

Tare lugnt Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner en enda person i min ålder (24) som har barn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man är 60-65+ är man gammal.. Så du kan vara lugn tills dess. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är de mer för att de jag känner är från länder där man gifter sig ungt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaa du är nästan pensionär

Plis Anura, plis


   
SvaraCitera