Aviseringar
Rensa alla

Börjat på ny gymnasieskola, fixa mer vänner?


Ämnesstartare

Tjena! Nu har jag börjat på en ny gymnasie skola! började den 15 augusti och gått min andra dag på skolan. Vi är 9 stycken i klassen, 2 från utlandet resten svenskar. denna skola ja börjat på har mycket '' invandrare '' eller va ja ska kalla de. Marijoteten av eleverna är från utlandet och attityden är '' Woo WALLAH BROOR '' osv på skolan. Jag går som sagt en klass med 9 pers, och lärt känna 2 person och pratat en del mer en dom flesta i min nya klass. Dessa ja träffat är trevliga men lite tillbaka dragna, men vi umgås o skämtar osv.  i klassen finns även 4 andra killar som är svenskar som ja enbart har sagt '' Tjena till '' och fått svaret '' Tjena '' tillbaka. Ja vill få in dom i gänget så vi alla blir ett gemensamt gäng, en grupp med vänner liksom. Men nu när vi haft lunch och små genomgångar i skolan så har dom alltid sats sig i en egen grupp vid ett bord. har inte snackat med dom alls, bara sagt hej o försökt le lite. De har ju bara gått 2 dagar, men tror ni man kan bli ett gäng allihopa? vore riktigt jävla kul. Känns som vi Svenskar är ett gäng, för de är vi som håller ihop. En av dom andra i klassen satte sig vid oss idag, han va trevlig men inte gått runt med oss i skolan. Brukar även hälsa på han ibland, frågan är: Tror ni vi kan bli ett gäng? Varför vill dom inte sitta vid oss tro? har ju enbart sagt Hej till dom, men längre fram menar jag såfall? vi Ska träna på vårat yrke i verkstaden snart o då blir vi alla i ett gäng. För dom första dagarna har vi varit med en annan klass med. Tips o ideer tack! 


   
Citera

på 3 år händer de rätt mkt, bara i 1an händer de mkt, mkt nytt osv men om dom sitter själv utan dig så får du klämma dig in kanske om de går, miss my old days at skolan faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom sitter utan oss, ja är med några andra. Vore nice om alla blev ett gäng, på torsdag ska vi ju till Verkstaden då ska vi alla gemensamt dit. Då kanske de händer något, va borde ja göra?


   
SvaraCitera

de löser sig ska du se, du är iaf inte ensam, vilken linje?

MackanBoy:
Dom sitter utan oss, ja är med några andra. Vore nice om alla blev ett gäng, på torsdag ska vi ju till Verkstaden då ska vi alla gemensamt dit. Då kanske de händer något, va borde ja göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Nisse, ditt svar uppskattas riktigt mycket! Nej jag är inte ensam, snackar med en kille väldigt mycket o vi skrattade o skämtade idag. En annan är med oss också som ja sa, men han går ett annat program. han verkar dock ensam, hela hans klass består av '' utlänningar '' dom har ju sitt beetende o sin grupp att vara med. Så han verkar vara väldigt ensam o utanför, han snackar inte med nån av dom. Han hänger iof med oss, de är helt lugnt och känns bra att han är med någon iof. Men sedan i verkstaden är de inte så kul för han kan ja tänka mig, Sedan va de en annan kille som satte sig jämte oss idag som också går i klassen. Han skrattade o skämtade  lite med oss också, har hälsat på han o försökt le som ja gjort mot dom andra. Försöker med dessa små grejerna, men vissa ignorerar de totalt. jag går VVS program. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak ja kan orora mig över är om ena killen lämnar oss, så är de enbart ja och den andra killen kvar som snackar i vår klass o dom andra i ett gäng. vill helst vara allihopa, hoppas verkligen på de. tror du dessa grupperingarna kommer stoppa sen?


   
SvaraCitera

MackanBoy: Marijoteten av eleverna är från utlandet och attityden är '' Woo WALLAH BROOR '' osv på skolan.

Svara tillbaka då med "YO AHLA BRODER"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha, aldrig! kom med bra svar


   
SvaraCitera

MackanBoy:
hahaha, aldrig! kom med bra svar

Ta me dem å robba ngn så har du respekt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag träffade jag en ny vänn! Idag när vi gick till verkstaden så hörde jag en av klass kamraterna säga  " fett bra klass endå" den andra sa " ja verkligen " så de va kul o höra. Medans den andra klassen e stökig. På 3 dagar har jag lärt känna 3 personer bra och träffat och småpratat med 1 som går i 2an lite lätt, han verkar trevlig. Tycker det gått bra och är nöjd med att ja varit så framåt något ja inte varit innan. Detta är något ja ska ta med mig i livet. Nu ska ja bara kontakta dom 2 andra killarna i klassen som går med varandra inte med oss. Mycket grupper i början, några tips? Med vänlig hälsning, 


   
SvaraCitera