Aviseringar
Rensa alla

Börjat skära mig


Ämnesstartare

Hej, mitt liv är helt åt helvete. Har förlorat många vänner då det varit jobbigt hemma och jag har vart förjävlig att ha att göra med. Självförtroendet är inte på topp. Tycker jag är för tjock. Skulle skaffa nya vänner och mina "nya vänner" knarkar, röker och röker på. Dom är 15år. Dom finns där för mig när jag behöver dom och har det lika jobbigt som mig. Jag har nu också börjat röka och så. Sen skär jag mig också. Och jag vill verkligen lägga av med skiten. Men jag vet inte hur. När jag skär mig känns det bra för stunden. Känns liksom som att jag lever. Sen mår jag bara dåligt och ångrar mig. Min bästavän vet inte att jag skär mig och sånt. Antagligen kommer hon bli arg och ledsen. Eller så lämnar hon mig. Men den chansen är inte så stor. Självmord har också flera gånger vart ett alternativ. Hur ska jag sluta med dethär? har ingen lust att gå till bup för där gick jag förut och jag tycker dom inte hjälper till ett skit.


   
Citera

Twilightfreak:

Hur ska jag sluta med dethär? har ingen lust att gå till bup för där gick jag förut och jag tycker dom inte hjälper till ett skit.

Ibland behöver man byta tills man hittar rätt person att prata med. Ge inte upp bara för att en eller flera var dåliga.
Har du pratat något med kuratorn/skolsystern på din skola om det?


   
SvaraCitera

Gör det så ska du se att allt blir bättre! [cheers]


   
SvaraCitera

Sådant där kan man nog inte klara sig ur helt själv, prata med någon vuxen du litar på.


   
SvaraCitera

Börja med att inte umgås med de människorna.


   
SvaraCitera

Testa BUP igen. Jag har haft många samtalskontakter/läkare genom åren. Det handlar så mycket om personkemi och det kan inte alltid funka på första försöket.

Viktigast av allt är huruvida du vill må bättre eller inte. Det är tryggt att fortsätta som du gör nu, och skrämmande att testa andra sätt att hantera det jobbiga. När du blir rädd, kom ihåg att du gör det för ditt framtida jag.


   
SvaraCitera

Gå till psykolog elr ngt?
Eller så går du bara till ungdomsmottagning å säger att du vill prata med nån.


   
SvaraCitera

prata med din bästa vän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din bästa vän kommer nog aldrig lämna dig..


   
SvaraCitera

Bara jag som är emot BUP? Hjälper inte ett skit vafan.

Berätta för din vän. Är det din vän stannar hon(?) kvar, och annars så gör hon (dig) en tjänst som lämnar dig. När jag berättade för min dåvarande bästa vän att jag skadat mig själv skrek hon att jag skulle dra åt helvete. Kan knappt kalla henne för "bekant" längre.

Och du verkar vara medveten om att det inte hjälper att skada sig. Jag vet inte hur länge du hållit på, men ju fortare du slutar desto lättare blir det.
Dumpa dina "nya vänner", gå och skaffa riktiga som inte håller på med en massa skit. Du kan känna att du måste hjälpa dina "vänner", och det sista du behöver nu är mer tyngd på dina axlar. Koncentrera dig på dig själv istället, gör saker du mår bra av. Fimpa röken (haha, ordvits) och gör något annat som håller koll på dina tankar.

Och åter, självmord är inte ett alternativ, tänk inte så. Happy thoughts.

(^svamel)


   
SvaraCitera