Aviseringar
Rensa alla

Börskraschen i USA


Ämnesstartare

grodanboll_:

Jag funderade aldrig och kom därmed inte på ngt : /

Jag sa om gubben[smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

Jag sa om gubben.

Jag är en kvinna : (


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Jag är en kvinna : (

Jag säger gubben till alla[bigsmile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

men varför blev det som det blev?

Här kan du se en dokumentär om kraschen 1929, där går dom igenom en del om varför det blev som det blev:
Börskraschen 1929


   
SvaraCitera

Inget nytt under solen


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Här kan du se en dokumentär om kraschen 1929, där går dom igenom en del om varför det blev som det blev:
Börskraschen 1929

Utan att kolla på din källa kan jag garantera att dem inte vet den riktiga orsaken till varför den krascha, men bara för att vara säker så ska jag göra det då 😛 OKej, nej ingen har en aning.

Maktpersoner bakom börsen, ville forma nya lagar, som skulle gynna dem mer i sina affärer, personer som rockefeller bl.a. Så dem spridde ut falska rykten på börsen, som fick den att falla, och det resulterade i precis det dem ville, börsen gjordes om, dem köpte upp alla företag som gick i konkurs, och äger nu USA. Federal Reserve bank, ägs av en privatperson, nämligen rockefeller familjen, och dem kan få amerikanska börsen att krascha när dem vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enlightenment2012:

Så dem spridde ut falska rykten på börsen

Och du känner familjen Rockefeller personligen? Annars skulle jag gärna vilja veta vart du fick den informationen ifrån. Jag hoppas verkligen du inte fick det från någon typ av media som tidningarna.


   
SvaraCitera

nej, jag är på jobbet så jag har inte länken här men jag kan skicka lite info till dig senare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enlightenment2012:

nej, jag är på jobbet så jag har inte länken här men jag kan skicka lite info till dig senare

Haha nej det är lugnt. Tack för info:n, tog med det i mitt arbete. Att det inte finns någon specifik förklaring, och jag sa att vissa tror att Rockefellerfamiljen osv.

Kan du något om depressionen i USA?[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

Jag säger gubben till alla.

Sluta med det bitch :*


   
SvaraCitera

Enlightenment2012:

nej, jag är på jobbet så jag har inte länken här men jag kan skicka lite info till dig senare

g0g0 youtube moviez


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera