Aviseringar
Rensa alla

bok?.....


Ämnesstartare

Jag undrar om någon vet vad boken heter, den handlar om en tjej, som blir inlåst på ett psyke, och blir otoligt illa behandlad, boken är baserad på en sann historia och tjej är svensk


   
Citera

vingklippt ängel? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, nej jag tror inte det ;s hon är igentligen frisk, men hennes föräldrar tror att hon är sjuk, och hon blir våldtagen och grejer.. men är helt oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svag gissning... "Kort kjol"?

EDIT: Var ett tag sedan jag läste den.. Men den går ungefär i samma fotspår som den du förklara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

här kan jag sitta hela dagen, det va inte den boken häller ;/ men den är bra!


   
SvaraCitera
time
 time

Det här är andra gången jag ser folk använda ordet "psyke" när de menar psykiatrisk vårdavdelning. [tard]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Film, TV och Underhållning


   
SvaraCitera

ingen dans på rosor...kanske


   
SvaraCitera

Filmen Sucker Punch handlar ju om nå sånt [party][party]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det här är andra gången jag ser folk använda ordet "psyke" när de menar psykiatrisk vårdavdelning

är det så konstigt? [confused]


   
SvaraCitera
time
 time

soimpolite:

är det så konstigt?

Ja. Med psyke avses medvetande, ens "själ" i hjärnan så att säga. Menar man psykiatrisk avdelning inom vården ska det förkortas psyk, alternativt "på psyket" i en mening.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ja. Med psyke avses medvetande, ens "själ" i hjärnan så att säga. Menar man psykiatrisk avdelning inom vården ska det förkortas psyk, alternativt "på psyket" i en mening.

ja, du behöver inte spela dum. fortf inte konstigt


   
SvaraCitera
time
 time

soimpolite:

ja, du behöver inte spela dum.

Ser inte riktigt var eller varför du tycker att jag spelar dum. Jag är bara en regelrätt språkpolis, your average joe, din grammatiska korrekturläsare på internet.

soimpolite:

fortf inte konstigt

Det har jag inte heller sagt. [smile]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det har jag inte heller sagt.

fel. du svarade ja på det...

timeisrunningout:

Ser inte riktigt var eller varför du tycker att jag spelar dum. Jag är bara en regelrätt språkpolis, your average joe, din grammatiska korrekturläsare på internet.

jag är likadan, men det jag stör mig på är att du skriver det som om det vore konsitgt + att du svarade ja när jag ställde frågan. inte alls konstigt att man råkar tappa en bokstav, speciellt inte när man talar. och skrift utgår från tal.


   
SvaraCitera