Aviseringar
Rensa alla

Boken som berättade sanningen


Ämnesstartare

Fick inspiration angående detta ämne från flashback. Nåja.

Ponera att det fanns en bok som berättade sanningen om livet, universum och om dig, ja allting. Om var människa har ett öde eller om människan har en fri vilja. Den skulle avslöja allt för dig.

Dock finns det ett problem. Den som läser boken blir helt galen och får helt extrema ångest attacker av att ha fått reda på sanningen att den inte vill prata med någon angående boken eller vad som har stått i den att den tar sitt liv inom loppet av 48 timmar.

Hade du läst den?

ÄNDRAT 2010-01-06 23:23


   
Citera

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, bara kul med lite mystik i livet.


   
SvaraCitera

är det den där skiten om determinism?

eller jaha, det är ingen befintlig grej ok... cirkulerade en text om determinism förut som folk sa sig få ångest av...

Jag hade nog läst ja, är nyfiken.


   
SvaraCitera

Lol, om livet är så hemskt som boken beskriver att jag väljer att ta livet av mig inom loppet av två dagar, varför skulle jag då vilja leva då? Nu vet jag ju att boken kommer vara hemsk eftersom du säger det, så jag skulle nog läst den och dött.


   
SvaraCitera

Om det är så jävla hemskt är det väl ingenting att veta. Läser inte boken.


   
SvaraCitera

ja det är klart


   
SvaraCitera

skulle tycka att det var patetisk och skulle skratta åt innehållet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no idea:

Lol, om livet är så hemskt som boken beskriver att jag väljer att ta livet av mig inom loppet av två dagar, varför skulle jag då vilja leva då? Nu vet jag ju att boken kommer vara hemsk eftersom du säger det, så jag skulle nog läst den och dött.

Själva sanningen i sig behöver inte nödvändigtvis vara hemsk, det är vetskapen om hur livet egentligen är som gör en galen.


   
SvaraCitera

Jag skulle sannolikt överskatta min mentala stabilitet och förutsätta att jag är superior och ej skulle ta livet av mig, ej heller bli galen. Att flertalet personer har reagerat så dessförinnan, behöver ej alls betyda att jag kommer reagera på samma vis, skulle jag sannolikt tänka.

Eller så skulle jag välja att leva i ovisshet. Sannolikt skulle jag böja mig för frestelsen i sinom tid, då jag är skadligt nyfiken.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

Själva sanningen i sig behöver inte nödvändigtvis vara hemsk, det är vetskapen om hur livet egentligen är som gör en galen.

Ja, om livet är så hemskt whats the point of living it?


   
SvaraCitera

På min dödsbädd, möjligtvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no idea:

Ja, om livet är så hemskt whats the point of living it?

Ungsynvinkel:

Själva sanningen i sig behöver inte nödvändigtvis vara hemsk, det är vetskapen om hur livet egentligen är som gör en galen.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

Ungsynvinkel: Själva sanningen i sig behöver inte nödvändigtvis vara hemsk, det är vetskapen om hur livet egentligen är som gör en galen.

Men ge exempel då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

På min dödsbädd, möjligtvis.

Hade du verkligen kunnat leva helt normalt med vetskapen om att det finns en bok som förklarar allt liggandes i ditt rum utan att du rör den? Personligen hade jag nog läst den pga extrem nyfikenhet, eventuellt bränt upp den.

Glömde tillägga, det finns bara EN sådan bok, och det är DU som har den.


   
SvaraCitera