Aviseringar
Rensa alla

Bokhandlar


Sned
 Sned
Ämnesstartare

Är det enbart jag som alltid känner sig väldigt tvungen att gå in i varenda bokhandel man ser, men sedan när jag är där inne aldrig någonsin lyckas finna något?

Ändlösa hyllor med pocketdeckare och mer pocketdeckare, och om man nu otroligt nog skulle lyckas med att finna något annat så har det antagligen titeln "Lev! En guide till självkänsla".

Har hela Sverige fullkomligt förlorat vettet eller är det bara jag som har fel?


   
Citera
Ämnesetiketter

Sned:

Ändlösa hyllor med pocketdeckare och mer pocketdeckare, och om man nu otroligt nog skulle lyckas med att finna något annat så har det antagligen titeln "Lev! En guide till självkänsla".

Mm bra beskrivet, folk har sån jävla trist smak... [sad]
Nu håller ju Akademibokhandeln på att "kommersialisera" sig mer och mer också.


   
SvaraCitera

aldrig upplevt


   
SvaraCitera

Håller med till fullo, därför att det tur att bibliotek finns. Hittar väldigt sällan något i bokhandlar, tyvärr.


   
SvaraCitera

Jag tycker om att gå till "gör det själv"-hyllorna :]. Fastän man vet att man aldrig kommer bli bra på att virka så är det roligt att ha boken ståendes i hyllan. Då känner man sig kreativ.


   
SvaraCitera
Sned
 Sned
Ämnesstartare

Insert name here:

Håller med till fullo, därför att det tur att bibliotek finns. Hittar väldigt sällan något i bokhandlar, tyvärr.

Jo, bibliotek är bland de underbarare ställen att besöka om man har lite tid över eller bara väldigt tråkigt. Dock så gillar jag bara den där känslan av att ha högar med tuff litteratur och verka otroligt häftig och intellektuell. Ehm.. Sen så har jag väldiga problem med deadlines med, om det så gäller skolarbeten eller biblioteksböcker, det fungerar helt enkelt inte. [sad]


   
SvaraCitera

Har svårt för att köpa något i bokhandlar öht, om det inte är något särskilt jag har blivit rekommenderad. Eller förresten, finns det ens människor som "åh den här kanske är bra" och köper en helt random bok för 150 spänn? Eller är det jag som är snål? [tard]


   
SvaraCitera

Scarlett oHara:

Eller förresten, finns det ens människor som "åh den här kanske är bra" och köper en helt random bok för 150 spänn? Eller är det jag som är snål? [tard]

Jag brukar av nån anledning jämt köpa rockbiografier på impuls... [confused]


   
SvaraCitera

Beställer alltid böcker på internet, billigare, där har de allt... jaaa, bättre helt enkelt.


   
SvaraCitera

Jag handlar på studentbokhandelställen, billigare och större utbud för mitt intresse. [zzz]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Jag brukar av nån anledning jämt köpa rockbiografier på impuls... [confused]

Mjo, fast det är väl en annan sak. Då "vet" man ju ändå att man kommer tycka om den. Om det inte gäller band du aldrig hört talas om förstås?


   
SvaraCitera

Scarlett oHara:

Mjo, fast det är väl en annan sak. Då "vet" man ju ändå att man kommer tycka om den. Om det inte gäller band du aldrig hört talas om förstås?

Not likely att det finns biografier i lilla Falun från för mig okända band...


   
SvaraCitera

fistforfight:

Not likely att det finns biografier i lilla Falun från för mig okända band...

Okej, sant...

Jag tycker ändå bättre om bibliotek, trots att bokhandlar kan vara riktigt mysiga. Större utbud och så. Brukar annars köpa en hel del böcker på typ Kupan. Då gör det inte så mycket om man råkar få tag i något dålig.


   
SvaraCitera

Föredrar antikvariat och sf-bokhandeln ^_^


   
SvaraCitera

boklådor [no-no]


   
SvaraCitera