Forumet - Boktips.

Boktips.

465 0 35

Spana också in:

sockerdricka:

Okej. Jag skall kolla på den tack. Förresten finns det någon sida lik imbd för böcker?

och nej förlåt, det var ett skämt, tror inte att boris gjort den.

men andra bra böcker är ju "pojken som kallades det" och en annan som verkligen ändrade mitt liv var "ringaren i notre dame" för den sög så hårt att jag kastade den i golvet. Sånt är bra i vardagen
Milka:

men andra bra böcker är ju "pojken som kallades det"

Den har jag hört skall vara bra. Jag har funderat på Jens Snabba Cash, är det nått tror du?

Milka:

ch en annan som verkligen ändrade mitt liv var "ringaren i notre dame" för den sög så hårt att jag kastade den i golvet.

[smile]
Milka:

haha ja, den har jag faktiskt läst[bigsmile]
men finns den att köpa verkligen? fick gå egenom en massa krångel bara för att få låna den på bibblan[surprised]

Den finns på internetbutiker iaf. Är den bra? Vad handlar den om?

My dreams are her:

Processen av Franz Kafka

Okej. Vad är nu detta? [smile]
sockerdricka:

Den finns på internetbutiker iaf. Är den bra? Vad handlar den om?

handlar inte om något speciellt, står lite om hur man ska utföra lite cermonier och sånt och hur man ska leva, typ bibeln (ja fast tvärtom då) mycket typ sånger? vet inte riktigt vad det var, fick inte ha den under så lång tid, hann inte sätta mig in i det hela riktigt
My dreams are her:

En modern klassiker.

Okej. Vad handlar den om etc?

Milka:

handlar inte om något speciellt, står lite om hur man ska utföra lite cermonier och sånt och hur man ska leva, typ bibeln (ja fast tvärtom då) mycket typ sånger? vet inte riktigt vad det var, fick inte ha den under så lång tid, hann inte sätta mig in i det hela riktigt

Okej. Tror du att den är läsvärd??
Dorian Grays Porträtt

Historien om Dorian Gray tar sin början i England, där konstnären Basil Hallward målar ett porträtt av den unge, sköne och ack så naive Dorian Gray. Under vistelsen hos målaren möter Dorian Lord Henry Wotton, som ska komma att förändra hans liv för alltid. När Dorian, med hjälp av målarens porträtt, får upp ögonen för sin egen skönhet, önskar han att porträttet ska åldras istället för han själv. Efterhand märker Dorian att hans önskan gått i uppfyllelse - han behåller sin ungdomliga skönhet medan porträttet märks av tidens gång. Samtidigt som Dorian fått upp ögonen för sin egen skönhet och charm, blir han bekant med Lord Henrys dekadenta teorier som avslöjar det viktorianska samhällets hyckleri. Stärkt av sin nya medvetenhet låter Dorian sig inte stoppas av moralisk tveksamhet, utan lever sitt liv i synd och lust, med skönheten som högsta ideal.