Aviseringar
Rensa alla

Boktips


Gillar Stieg Larssons trilogi, jag är på andra boken just nu. Den första boken really captures you, jag streckläste i typ fem timmar när det blev som mest spännande. Mycket välskrivna och detaljerade, men inte på ett jobbigt sätt. Man får lära känna karaktärerna på ett naturligt sätt som inte är överdrivet utdraget i detaljer. Märks också att det gjorts jävligt mycket research för den innehåller typ detaljer från asmånga olika ämnesområden. Spänningen byggs på hela tiden också, så det är jobbigt att lägga ifrån sig den när man måste.

d va mina 5 kr... eller nåt
pus o kr am


   
SvaraCitera

ja just d heter män som hatar women, flickan som lekte med elden och luftslottet som sprängggdes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Gillar Stieg Larssons trilogi

Försökte mig på första boken, den var väl ok. Men läste aldrig klart den.....


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Försökte mig på första boken, den var väl ok. Men läste aldrig klart den.....

sämstt du är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jan Guillus serie om Arn är faktiskt riktigt bra. Har nog läst om alla böcker 4-5 gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kafka på Stranden

motivering: har inte läst den själv då jag tycker den verkar pretto men alla hipsters älskar den och har för mig att du är lite hipster :S

Annars är Jonas Gardells trilogi om Juha (en komikers uppväxt, ett ufo gör entré och Jenny) mina tre favoritböcker, sjukt ärligt och bra skrivna även om man blir typ superdeppig av dom samtidigt som böckerna har någon form av humor. Väldigt bra skildringar av att växa upp i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obs viktig
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jan Guillus serie om Arn är faktiskt riktigt bra. Har nog läst om alla böcker 10-15 gånger.

+ fienden inom oss/tjuvarnas marknad.

Sen så kan du läsa liftarens guide till galaxen, den är underhållande och lättläst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

vill läsa den här + psykonauterna pga möjligtvis bäst.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

av vem? Eller VAD!?

kan ju ej avslöja det heller, blir roligare om du läser å ser[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

indian journals av allen ginsberg
tarantula av bob dylan
on the road av jack kerouac
miles av miles davis
kvinnor av charles bukowski


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jan Guillus serie om Arn är faktiskt riktigt bra. Har nog läst om alla böcker 4-5 gånger.

Jag vet inte varför, men är inte så jätteförtjust i böcker och filmer som utspelar sig i medeltiden.

Dräparen:

Kafka på Stranden

Googlade, låter faktist rätt bra!

Dräparen:

motivering: har inte läst den själv då jag tycker den verkar pretto men alla hipsters älskar den och har för mig att du är lite hipster :S

[sad] varför har du fått det intrycket av mig.....

kosjka:

obs viktig

?

Nintendo:

liftarens guide till galaxen, den är underhållande och lättläst.

Började läsa den, men glömde att fortsätta läsa, så jag kom ingen vart med den heller....

kosjka:

vill läsa den här + psykonauterna pga möjligtvis bäst.

Vad handlar dom om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jan Guillou Fienden Inom Oss - viktigare än någonsin att folk läser den nu, aktuell skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

indian journals av allen ginsberg
tarantula av bob dylan
on the road av jack kerouac
miles av miles davis
kvinnor av charles bukowski

ska kolla upp dessa
tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

kvinnor

[love]
+1


   
SvaraCitera