Aviseringar
Rensa alla

Borde åldersgränsen för SMS-lån höjas?


Ämnesstartare

Häromdagen så hörde jag på nyheterna att 5% fler ungdomar mellan 18-25 hamnat hos fogden för sms-lån jämfört med förra året, vilket fick mig att fundera på om åldersgränsen för sms-lån inte borde höjas till 25 eller högre.

Själv har jag haft turen att aldrig behöva ta något typ av lång, men ni som tagit sms-lån får gärna dela med er - Tar man verkligen sms-lån för att betala räkning(ar) eller tar man sms-lån för att man vill köpa sig den där grejen man inte riktigt har råd med men så gärna vill ha?

Hjärta


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ner med sms-lån. jävla skitverksamhet. har dessa företag ingen skam i kroppen?!?!?!???!
/upprörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: SMS-lån borde inte få finnas alls.

Tycker att SMS-lån skapar mer problem än vad det är till nytta.  För dom som erbjuder sms-lån handlar det om att tjäna pengar, dom är väl medvetna om att det finns folk som behöver pengar direkt för att dom bara måste ha den där iphonen som kom ut igår eller dom där skorna man står o tittar på eller man bara måste ha pengar till att festa med kompisarna.

koalan: har dessa företag ingen skam i kroppen?!?!?!???!

Har ofta känt så själv.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: SMS-lån borde inte få finnas alls

Skjut ockrar-asen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde inte finnas. Sms-lån är som en enkelbiljett till helvetet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Skjut ockrar-asen

rougelips: Det borde inte finnas. Sms-lån är som en enkelbiljett till helvetet.

Ska fan kolla om jag hittar nån statistik på vilka som sms-lånar mest, känns som att det är unga människor som av olika anledningar behöver snabba pengar...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker man skall kunna ta ansvar vid 18, man ska inte behöva lagar för att inte göra något urbota korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Tycker man skall kunna ta ansvar vid 18, man ska inte behöva lagar för att inte göra något urbota korkat

Vill gärna tro samma sak, och även om det finns väldigt ansvarsfulla 18-åringar så verkar det ju vara gott om dom som inte är ansvarsfulla, annars hade väl inte mängden 18-25 åringar hos fogden ökat?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en i min familj tog många smslån när vi inte hade några pengar, utan vår vetskap. inte kul att betala tillbaks. 


   
SvaraCitera
reben

m typ till 75 år med målsmans underskrift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: SMS-lån borde inte få finnas alls.

värdelöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde inte få finnas. Är sjukt hög ränta och för lättåtkomligt, vilket leder till att folk sms-lånar även att de inte riktigt behöver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQ-gränsen bör höjas. Från ca 12 till 120


   
SvaraCitera