Aviseringar
Rensa alla

Borde det vara tillåtet att tjäna mer än 34572 kronor i månaden?


tkllkl

   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Du har väl belånat dig?

   

och? csn-lån är ganska billiga lån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkllkl:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product

Hur menar du att ekonomi fungerar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjänar en hel del mer, så ja det bör vara tillåtetIcke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol ja 

varje gång ngn ba: "de allra rikaste, alltså de som tjänar mer än 30k i månaden" , så dör man ju av garv.

de "rika" för mig är de som tjänar från 80k och uppåt ngnting 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och inte ens de skall straffbeskattas Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl lite lite kanske men vi behöver ju verkligen plan ut mer, även om vi inte är det mest ickejämställda landet när det gäller rik och fattig.


   
SvaraCitera
tkllkl

isola:
Det är väl lite lite kanske men vi behöver ju verkligen plan ut mer, även om vi inte är det mest ickejämställda landet när det gäller rik och fattig.

Varför behöver det planas ut? Är det fult att tjäna pengar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkllkl:

Varför behöver det planas ut? Är det fult att tjäna pengar? 

det handlar ju mer om att det inte är nödvändigt att vara jätterik. du kan ju fortfarande leva ett jättebra liv om du har ett tak på ca 40 papp, vi har ju subventionerad sjukvård etc.
så hellre att ingen är jätterik än att ingen är jättefattig. men självklart ska det ju löna sig att jobba och kämpa, men den möjligheten har ju inte alla.


   
SvaraCitera

Att tjäna 30k i månaden är inte att vara rik, åtminstone inte i Sverige.

Att tjäna 80k efter skatt ja då är man banne mig rik. Innan skatt så får man inte hur mycket som helst men en bra den, ja det får man.

Varför ska man inte få tjäna mer pengar än någon som jobbar på ICA för?

Jag tycker att det är knasigt att alla ska tjäna lika för de som tycker det. Alla jobb är olika med olika ansvar och hur avancerade de är så därför är det löneskillnad.


   
SvaraCitera