Aviseringar
Rensa alla

Borde jag bli en snällare chef?


Ämnesstartare

Jag blev vice butikschef för ca 6 månader sedan och för ca 3 månader sedan, blev jag befodrad till butikschef. Detta då den tidigare inte trivdes och valde att sluta. Jag har hållit i ca 20 intervjuer till sommaranställningen av deltidsarbetare. När jag tänker efter, så är jag ganska fördomsfull och stundtals elak. Jag har på en gång valt bort androgyna, unga män, unga män med tuppkam samt tjocka personer. Ja, ärligt talat så har jag valt bort alla som jag anser har ett oattraktivt eller "felaktigt" utseende. Dessutom så har jag passat på att fråga om facktillhörighet och de som svarat att de är med i facket, har jag helt enkelt valt bort också. Motvilligt får jag väl också erkänna att jag valt bort invandrare.Redan när ansökningarna strömmat in, tar jag systematiskt bort icke-svenskt klingande namn. Hur mycket jag än kämpar emot, så kan jag inte lita på dem [sad]

Detta sätt att sortera går ju emot den "svenska modellen". Här är det inte chefens business om golvfolket är med i facket och man skall vara helt fördomsfri. Borde jag koppla bort mina naturliga instinkter och enbart handla enligt det så kallat "politiskt korrekta" manifestet? Eller skall jag fortsätta att följa min magkänsla? Jag tror ju personligen att mitt nuvarande handlande är det bästa för företaget, då jag tror att de pålitligaste personerna, är de som får jobben. Men frågan är ju om det inte är viktigare att ge alla en ärlig chans?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Blommor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur 'snygg' är du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rafflesia:

Hur 'snygg' är du själv?

Jag vet inte. Vad har det med saken att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Hur mycket jag än kämpar emot, så kan jag inte lita på dem [sad]

Jag är blatte o jag är pålitlig [sad]
Chefen (för sommarjobbet) sa idag att han var trygg och bekväm med att ha mig på jobbet när han inte var i närheten [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska göra vad du själv känner för och vad du tror gynnar företaget bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag är blatte o jag är pålitlig

Det tvivlar jag inte alls på. Men jag vågar ändå inte anställa invandrare. Har för dåliga erfarenheter av dem, tråkigt nog. Jag vet mycket väl att där finns hederliga, arbetsamma personer. Men jag ser bara de där opålitliga, lite tröga personerna, så fort jag läser deras ansökan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får checka vad det är för sorts invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, men det gör jag väl. Litar faktiskt fullt ut på typ utbytesstudenter från Japan eller något, som vill arbeta över sommaren. Det är väl mest folk från mellersta östern och Afrika, som jag har lite svårt för. Vet som sagt inte riktigt varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så rasistiskt


   
SvaraCitera

Blofeld:

Jo, men det gör jag väl. Litar faktiskt fullt ut på typ utbytesstudenter från Japan eller något, som vill arbeta över sommaren. Det är väl mest folk från mellersta östern och Afrika, som jag har lite svårt för. Vet som sagt inte riktigt varför.

Det är inte bara du som delar denna åsikt. Det är ytterst svårt att inte dela denna också. Med tanke på hur olika medier spyr ut nyheter om upplopp och liknande.

Följ dina egna riktlinjer, du har ju din position för att någon verkligen litar på dig!
Den som är herre över sina känslor, är slav under sitt eget förnuft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läste ej men du verkar inte va en bra chef om du låter um styra delar av ditt jobb.

Svar: Du bör inte blir en snällare chef. Det enda du bör är att avgå som chef.

Dold text: kände för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Svar: Du bör inte blir en snällare chef. Det enda du bör är att avgå som chef.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lulz, vad var det för idiot som befordrade dig då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Svar: Du bör inte blir en snällare chef. Det enda du bör är att avgå som chef.

!!


   
SvaraCitera