Aviseringar
Rensa alla

Borde jag bli en snällare chef?


Ämnesstartare

Igns:

komplicerad:

isola:

komplicerad:

[cute][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meh, troll någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Jag tror ju personligen att mitt nuvarande handlande är det bästa för företaget,

kör vidare så då [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arkebusering lät som en utmärkt lösning.

komplicerad:

läste ej men du verkar inte va en bra chef om du låter um styra delar av ditt jobb.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TROLL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Men jag vågar ändå inte anställa invandrare. Har för dåliga erfarenheter av dem, tråkigt nog. Jag vet mycket väl att där finns hederliga, arbetsamma personer. Men jag ser bara de där opålitliga, lite tröga personerna, så fort jag läser deras ansökan.

testa dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Det är inte bara du som delar denna åsikt. Det är ytterst svårt att inte dela denna också. Med tanke på hur olika medier spyr ut nyheter om upplopp och liknande.

Möjligt. Plus att jag inte kan minnas att jag någonsin träffat en vettig invandrare från de delarna av världen =P
Asiatyer däremot...de är så väluppfostrade och tar inte en massa plats.

Stringburka:

Arkebusering lät som en utmärkt lösning.

Nja, får nog inte avrätta mina anställda =P

passaro:

Lulz, vad var det för idiot som befordrade dig då.

Driftchefen. Men han är ingen idiot [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja du är ingen vänlig människa. Men jag förstår ju att du vill få kompetent personal för om du inte får det drabbar det dig själv i slutändan.


   
SvaraCitera

Blofeld:

Möjligt. Plus att jag inte kan minnas att jag någonsin träffat en vettig invandrare från de delarna av världen =P
Asiatyer däremot...de är så väluppfostrade och tar inte en massa plats.

Ja Asiater brukar vara generellt sätt väldigt pålitliga människor.

Men ja.. du kan väl kanske försöka ge åtminstonde 1 invandrare lite mer tanke i ett försök att stilla dessa tankar? =)


   
SvaraCitera

Blofeld:

Jo, men det gör jag väl. Litar faktiskt fullt ut på typ utbytesstudenter från Japan eller något, som vill arbeta över sommaren. Det är väl mest folk från mellersta östern och Afrika, som jag har lite svårt för. Vet som sagt inte riktigt varför.

Vad skulle du göra om det slank in en kille med svenskt för- och efternamn fast med ett utländskt utseende? Skulle han inte ha en chans att få jobbet oavset intervjun ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du låter ju som en helt vanlig människa. där har vi probemet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den svenska modellen är nog bättre än din sionistiska modell i alla fall.


   
SvaraCitera

Tycker det låter bra. Det är precis som det är. Man sållar ganska bra och tar bort de element som kan vara till besvär i framtiden. Har man många sökande så går en hel del sorters folk bort. Invandrare under 40 (även de med taskiga språkkunskaper, gravida, folk med utmärkande stil med mera. Det handlar om pengar och att inte få så mycket huvudvärk i framtiden så att vara pk funkar inte i det jobbet.

David Personalansvarig/Planerare inom industrin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jauntz:

Vad skulle du göra om det slank in en kille med svenskt för- och efternamn fast med ett utländskt utseende? Skulle han inte ha en chans att få jobbet oavset intervjun ?

Då skulle han väl kanske ha en chans. Chanserna stiger ju rejält om han är född i Sverige. Skulle jag dock märka att han bryter på utrikiska eller är troende, så skulle nog vederbörande ratas.

Charley Day:

David Personalansvarig/Planerare inom industrin.

Bra. Då är jag alltså inte en ovanligt dum chef [smile]


   
SvaraCitera

Troll.


   
SvaraCitera