Aviseringar
Rensa alla

Borde jag bytta skola eller?


Ämnesstartare

Det är så att skolan har alltid varit på mig (anklagat mig)  på droger, stölder, lagning allt

började att jag hade problem hemma, började snacka med kuratorn inget speciellt där.
en kompis som jag träffade i början av 6:an det var skit rolig person att hänga med vi pratade om allt vi var ganska nära kompisar så säga men alla andra tyckte mer "va fan hänger du med honom för?" Alla såg honom som en serie mördare, han var "kriminell" och??? Han hade en dålig uppväxt och bodde i ett "blatte" område han började umgås med fel personer, han började snatta saker sen kom drogerna, fick reda på det och pratade med honom hjälpte honom att dra sig ifrån kriminaliteten och drogerna han ville ju såklart ifrån det också efter han drog sig ut så började skolan komma till mig och säga "aa, det är så att vi har folk som har sett dig ta droger och tagit moppar, telefoner och smink" smink helt ärligt va fan skulle jag behöva smink till? 

Fick ta ta pisse prov flera gånger började ta droger efteråt. 
Och i varje polisanmälan står alltid mitt namn i som misstänkt jag kan vara sjuk den dan och nån blir av med nåt ändå så säger dem till mig "vi vet att det var du erkänn bara" och drogerna och när folk blir av med sin moppe fattar jag för varje gång när jag går hem tidigare så blir folk av med nåt men fortfarande så blir jag misshandlad ibland av andra elever för att dem tror att det är jag och det hjälper ju inte att säga nej det var inte jag. Skolan gör inte ett piss åt det som eleverna gör mått nån annan elev dem säger aa men vi fixar det inte ett piss händer hur svårt kan det va 300 elever kanske inte ens det
vad ska jag göra ska jag bytta skola eller bränna upp skolan? Hehe 

har problem med det mesta har sagt det det bryr dem sig inte ens om. Dem säger att dem är orolig för min frånvaro och så säger jag varför jag inte är på skolan och därför skolkar jag sen är det som allt jag sagt till dem glömmer dem bort på tre sekunder. Misstänker att dem röker spice :). Svårt att förstå nåt av min dåliga förklaring fråga så ska jag försöka svara bättre


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, byt. 


   
SvaraCitera

Byt, det är inte okej att personal att (det där ordet om att man har bestämt att det är du som gjort det) och jag skulle bytt direkt om jag blev misshandlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det dåliga med det hela är jag är blyg tog mig ett år att bara kunna säga hej till nån i min nuvarande klass att kunna prata med nån, har 3 kompisar på skolan ingen av oss är i samma klass -_-. Finns igen skola i närheten heller och alla andra skolor är typ långt bort eller "rike mans skola", trivs inte ens nånstans får vänta ett halvår till om det inte blir bättre då byter jag.  Kan nån komma med ett tips om skolan typ lärare som är elaka, har hänt att lärare kallar mig pundare och sånt


   
SvaraCitera

Prats med den högre makten i skolan om man säger så. Kommer inte ihåg vad det heter nu men de bestämmer över skolorna, vilken klass ska du börja i?


   
SvaraCitera

Du borde bunke skola. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Prats med den högre makten i skolan om man säger så. Kommer inte ihåg vad det heter nu men de bestämmer över skolorna, vilken klass ska du börja i?

Säg till när du kommer på vad det heter. Ska börja i 8:an


   
SvaraCitera

Steg 1. Byt skola
Steg 2. sluta droga
Steg 3. Sluta stjäla
Steg 4. Sluta upp med alla dumheter. 
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Steg 1. Byt skola
Steg 2. sluta droga
Steg 3. Sluta stjäla
Steg 4. Sluta upp med alla dumheter. 
 

Glömde säga har slutat med allt det där + jag tog från dem som sa att jag hade tagit nåt. Och det var bara min förra kompis som tog alla saker sen skyller han på mig så.

men alla gör sina misstag


   
SvaraCitera

Woockiecookie: + jag tog från dem som sa att jag hade tagit nåt.

Skulle det vara mindre fel eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Skulle det vara mindre fel eller? 

Det var inget stort det var typ nåt dem brukar använda ganska ofta tex hörlurar. 
Vet att det fortfarande är fel att ta från nån annan. 


   
SvaraCitera

Woockiecookie:

Det var inget stort det var typ nåt dem brukar använda ganska ofta tex hörlurar. 
Vet att det fortfarande är fel att ta från nån annan. 

Fick du inte dåligt samvete?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fick du inte dåligt samvete?

Kanske lite. Men jag har anledningar 


   
SvaraCitera

Woockiecookie:

Kanske lite. Men jag har anledningar 

Vadå för anledningar??


   
SvaraCitera
Turbo

Men hallå det där är ju min stulna cross på din profil 


   
SvaraCitera