Aviseringar
Rensa alla

Borde jag få sova över?


Ämnesstartare

Hej! Nu kommer mitt första inlägg på Ungdomar.se Glad

Det jag undrar är hur gamla ni var när ni fick sova över i en "grupp". Asså blandat med tjejer och killar. 
Problemet är att jag ska sova över hos en av mina tjejkompisar med 4 andra tjejer och 3 andra killar. (totalt blir vi 4 eller 3 killar och 5 eller 3 tjejer, alla kunde ev. inte) De säger att jag inte får sova över, men att jag kan vara hos dem till ca klockan 12 på natten.  Jag tycker att detta är på tok för tidigt. Fyller snart 13 och alla andra får sova över med vem de vill, förutom jag Ledsen. Mina föräldrar gjorde ett bra jobb när de uppfostrade mig och jag skulle aldrig göra något dumt som att dricka, röka osv. Men ändå får jag inte...Finns det något sätt att övertyga dem? När fick ni sova över första gången i en större grupp?

Extra info: Jag pratade lite med några av de som skulle vara med. De sa att de fick sova över hos vem de ville, så länge de gick i klassen, annars var förädlarna de tvungna att känna dem lite bättre.

Extra info2: Mina föräldrar har alltid varit ganska hårda var det gäller med regler osv. men jag vet att de bara vill mitt bästa

PS. Vi alla går i samma klass.

Tacksam för svar!
//Eric


   
Citera
Ämnesstartare

Mitt tips till dig: Om två av tjejerna ligger i sängen med dig och försöker dra av dig dina kalsonger så låt dem, du kommer ångra dig annars.

Lite mer seriöst så tycker jag att du borde få sova över men ibland får man väl gilla läget oberoende av vad man kan tycka om sina föräldrars beslut, du är ju trots allt deras ägodel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dina föräldrar tror att det kommer bli en orgie. Personligen fick jag inte sova över i grupper/med kompisar av det motsatta könet innan jag fyllde 15 och precis som dig "skulle jag aldrig" dricka, röka eller liknande. För hårda regler kan leda till att barnet/tonåringen i fråga blir "värre" än sådana som har frihet under ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt dom inte ta på dig bara det är farligt. Kvinnor är farliga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Häll i dina päron lite sprit kanske så kanske du får. Skämt åsido...Tycker du borde få, ni är barn så ni ska inte göra hyss.  Fick göra sånt när jag var 13, hamnade alltid på soffan ensam men det är en annan saga.

Vad får du ut på denna tråd? Tänkte du visa päronen eller?


   
SvaraCitera

Du borde få sova över! Säg att  ni inte ska göra något osv, jag har alltid fått sova över i grupp med tjejer&killar. Får du sova över med flera killar & inte flera tjejer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen jag va 9 har jag sovit över med blandat för tror inte släkten räknas direkt ;P

Men. Alla föräldrar är olika. Vissa vill inte att man ska sova så och andra ser det som vad gör det, det är barn. Man ska inte vara sexuellt aktiv om man är så liten.

Det du kan göra är att fråga dom själv varför du inte får sova så. Tjata brukar inte leda någon vart i alla fall. 

Och Den ni ska sova över hos har väl sina föräldrar hemma med eller??


   
SvaraCitera

Du kommer aldrig kunna övertyga dina föräldrar, jag har aldrig lyckats övertyga mina iaf.

Det är ju trevligt att sova många i ett rum bara det att det nog blir varmt eller att man störs sig på något och kan inte sova. Nu har inte jag sovit i grupp förutom i scouterna men det är säkert trevligt och det kommer nog inte hända något konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sov över hos folk rätt ofta som yngre men det var nog mest tjejer. Tror inte mina föräldrar alls kollade någonting om dem. Sade typ sover hos x och de ba jaha. Tror jag. De hatade mig nog och ville ha bort mig.


   
SvaraCitera

nej, det borde du verkligen inte få. vem vet vad ni knarktörstande ungdomar hittar på i en värld som denna


   
SvaraCitera

Tycker de är väldigt snälla som låter dig stanna till midnatt, jag är 18 år och måste alltid vara hemma senast klockan 11, fast then again blir jag aldrig hämtad eller lämnad så om jag fick skjuts av någon skulle jag nog få stanna längre....  

Men ja, de borde låta dig sova över. 


   
SvaraCitera
reben

typ från d jag vågade sova hemifrån :s

 


   
SvaraCitera
reben

ja   


   
SvaraCitera
uluvme

Jag sov med kompisar sen jag var väldigt liten, dock så var det min bästa vän och våra föräldrar kände varann väldigt bra. Tror jag var 13/14 första gången jag sov tillsammans med en kille, då var vi tre tjejer och en kille. Vi sov hemma hos en annan tjejkompis men min mamma visste vilka det var. Har aldrig sovit ensam med en kille (förutom min pojkvän men då var jag 18). Men fråga dina föräldrar vad de är rädda för, föräldrarna till din kompis kommer vara hemma för att hålla koll på er och dina och din kompis föräldrar kan ju prata med varann innan? Går inte det så är de tråkigt nog att bara gilla läget, att vara ute till 12 är ändå länge för att vara 13 bast. De är trots allt dina föräldrar som slutligen bestämmer, säger de nej, så är det nej.


   
SvaraCitera

kan inte minnas att jag var i en sådan situation förrän jag var typ 15, tror inte mina föräldrar hade brytt sig dock, de har chillat rätt mycket med sånt. Minns iofs att vi skulle ha skräckfilmskväll någon gång blandat när jag var 14 eller så, och då brydde sig mina föräldrar ej om att det skulle vara blandat. Dock bangade folk i sista sekunden pga sämst.


   
SvaraCitera