Aviseringar
Rensa alla

Borde jag flytta till Sri Lanka?


Ämnesstartare

Jag orkar inte med all upptrappning av nazistvåld. Jag trodde att Sverige alltid var ett tryggt land och väldigt lite rasism/nazism och inget att vara orolig över. Nu börjar man se att nationalismen som har gått ifrån hela Europa sakta men säkert träffar på i Sverige, och det grovt med. Med Säpo som gör inget. Det känns lite läskigt som utlänning att gå omkring här.


   
Citera

ja det borde du.  

nationalism har inget med rasism att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om känner att du kommer må bättre där så avisst 😛


   
SvaraCitera
time
 time

Anura: Jag trodde att Sverige alltid var ett tryggt land och väldigt lite rasism/nazism och inget att vara orolig över.

När trodde du det? Du har ju varit orolig ända sedan du reggade.

Nä, men skämt åsido, om du verkligen känner att du skulle må psykiskt bättre i ett annat land, så javisst, flytta på, men jag hade sett det som att rasisterna vunnit ett slag då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte typ gerillakrig i sri lanka titt som tätt?, med den där grupperingen jag inte kommer ihåg namnet på just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner mig mest trygg pga utlänning? Alla tror man har 50 kusiner och vågar inte säga ett ord 😛


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

för Sri Lanka har ju inga problem med politiskt våld eller våld mellan folkgrupper...
eller hur var det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Nä, men skämt åsido, om du verkligen känner att du skulle må psykiskt bättre i ett annat land, så javisst, flytta på, men jag hade sett det som att rasisterna vunnit ett slag då.

vadå tkr du att jag överreagerar eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
Är det inte typ gerillakrig i sri lanka titt som tätt?, med den där grupperingen jag inte kommer ihåg namnet på just nu

min släkt har aldrig haft problem med det. kriget tog slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: min släkt har aldrig haft problem med det. kriget tog slut.

Nåväl, sådant sker inte i sverige i alla fall och det finns inte direkt något utbrett hatvåld här
sluta vara så rädhågsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez: Nåväl, sådant sker inte i sverige i alla fall och det finns inte direkt något utbrett hatvåld här

vem vet när nästa Laserman eller ens Breivik händelse dyker upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle sakna dig som fan om du flyttade 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg:
Känner mig mest trygg pga utlänning? Alla tror man har 50 kusiner och vågar inte säga ett ord 😛

du har ju sagt att folk har velat slå dig och  kallat dig för neger.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Anura:

vem vet när nästa Laserman eller ens Breivik händelse dyker upp.

jämför du på allvar Breivik och Ausonius med ett inbördeskrig och mördandet av flera tusentals civila Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja för länge sen


   
SvaraCitera