Aviseringar
Rensa alla

Borde jag fortsätta detta förhållande?


Ämnesstartare

Hej! Nu ska ni få höra min lilla historia och jag hoppas på tips, kritiska och ärliga åsikter 🙂

Första december 2013. Jag har sjukt tråkigt så jag bestämmer mig för att checka in på Omegle.se bara för att.

Träffar en kille från USA som är helcharmig och vi pratar i timmar!

Sen bestämmer vi oss för att fortsätta hålla kontakt utanför omegle så vi addar varandra på Kik. Vi bokstavligen pratar om allt och ingenting!! Timmarna bara går. OBS inge sexting utan bara snack om typ varandra/om känslor och typ omgivningen.......

Idag är det den 27 februari 2014 och vi har messat KONSTANT alla dagar i veckan sedan dess. Jag kan sitta och babbla upp hur sööt och charmig han är i texterna och ni skulle ändå inte förstå känslan jag får i kroppen när jag pratar med honom!! Galet!

Några veckor efter att vi träffats så förklarar han att han känt sig annorlunda på bla bla bla när han har pratat med mig och vill på något sätt inte sluta. Och då frågar han om det vi har kunde utvecklas till ngt mer 😛 haha och nu kallar vi oss pojkvän flickvän ^^ 😛 

Han har sagt att han älskar mig och har typ bestämt hur vårt liv kommer se ut i framtiden och allt 😛 Det läskiga är att jag har samma känslor för honom och jag vet inte om jag borde....

Hur är det med nätdejting? Spec från Omegle? och han bor i USA!!! 🙁

Jag tänker att om han skulle ''mess around'' med mig, skulle han orka hålla på sähär länge?? Är jag naiv som tror honom?

Killen jag snackar med är 26 år och pluggar masterprogrammet i civilingejngör inom ngn konstig inriktning och bor i New York. Det ända som gör mig osäker, som egentligen inte borde göra mig osäker är att han har en profilbild på sig själv och han har skickat en bild på sig själv (de första dagarna) men har tycker inte alls om att skicka bilder! Alls! eller ta emot :S Borde jag kanske se det som en bra grej?

Jag är typ såhär aa men ''jag står och väntar på bussen nu'' och så tar jag en bild på trafiken liksom och så skickar jag den och han ba ''jag tror dig du behöver inte skicka bild'' x) Haha jag är så lost!! Bara för att jag är så himla förälskad i honom men jag vågar liksom inte vara det bara för att jag inte vill hamna i ngn dum fälla OM det finns en fälla!!

Fattar ni? x)

Haha snälla hjälp x)


   
Citera

jag började chatta med en australiensare på omegle i januari 2010. vi började också prata varje dag, hela tiden, och i december samma år kom han till sverige och vi blev tillsammans. efter två års distansförhållande flyttade jag dit för att bo med honom.

vi höll ihop i fyra år, så jag är glad att jag tog chansen. men det är lite svårt att planera en framtid utan att ha träffats, det är så mycket som ska fungera och klicka.

midnight0000

Hur är det med nätdejting? Spec från Omegle? och han bor i USA!!! 🙁


   
SvaraCitera
Draft

midnight0000: Hur är det med nätdejting? Spec från Omegle? och han bor i USA!!! 🙁

har 2 internetvänner från omegle, var av en av dem, har jag fått lov att friendzona då hon blev väldigt inne på att ska skulle träffas och flytta ihop och dylikt, vilket jag inte var intresserad av. Dock tror jag inte att nätdejting spelar någon roll var kontakten knyts så länge man får kontakt. Man får väl bara försöka hitta sätt att ta reda på innan man kastar sig iväg att personen på andra sidan är genuin då att flyga till en främmande kontinent helt ensam är att försätta sig i en väldigt utsatt position.
vad sägs om skype och facebook först?


   
SvaraCitera
Draft

samt för att inte vara helt i onödan cynisk, men hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draft:

har 2 internetvänner från omegle, var av en av dem, har jag fått lov att friendzona då hon blev väldigt inne på att ska skulle träffas och flytta ihop och dylikt, vilket jag inte var intresserad av. Dock tror jag inte att nätdejting spelar någon roll var kontakten knyts så länge man får kontakt. Man får väl bara försöka hitta sätt att ta reda på innan man kastar sig iväg att personen på andra sidan är genuin då att flyga till en främmande kontinent helt ensam är att försätta sig i en väldigt utsatt position.
vad sägs om skype och facebook först?

Han har inte facebook 😛 och har inte vågat fråga om skype än 😛 känner mig jätte på helat tiden 😛 vill ine skrämma iväg honom ^^ samtidigt detta känns riktigt br 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draft:
samt för att inte vara helt i onödan cynisk, men hur gammal är du?

Oj haha jag är 19 år gammal och fyler i november 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
jag började chatta med en australiensare på omegle i januari 2010. vi började också prata varje dag, hela tiden, och i december samma år kom han till sverige och vi blev tillsammans. efter två års distansförhållande flyttade jag dit för att bo med honom.

vi höll ihop i fyra år, så jag är glad att jag tog chansen. men det är lite svårt att planera en framtid utan att ha träffats, det är så mycket som ska fungera och klicka.

Omg är det sant?? Du fick mig att känna så mkt bättre!! 😀 men får jag fråga hur det var med er och personlig kontakt? Syftar på skype och sånt, hur länge väntade ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draft:

har 2 internetvänner från omegle, var av en av dem, har jag fått lov att friendzona då hon blev väldigt inne på att ska skulle träffas och flytta ihop och dylikt, vilket jag inte var intresserad av. Dock tror jag inte att nätdejting spelar någon roll var kontakten knyts så länge man får kontakt. Man får väl bara försöka hitta sätt att ta reda på innan man kastar sig iväg att personen på andra sidan är genuin då att flyga till en främmande kontinent helt ensam är att försätta sig i en väldigt utsatt position.
vad sägs om skype och facebook först?

Men så ni snackade som vanligt men hon var den som var på om er framtid? Hur är det om det är han som är på? 😛 är killar seriösa när det kommer till det? Skämtar killar om det? Han är ju i och för sig 26 😛 och vill ( som han säger i alla fall) starta familj och så :PPlus att jag ska ha VFU i london nästa höst, funderar på att fråga om han vill mötas upp där istället 😛


   
SvaraCitera

midnight0000:

Omg är det sant?? Du fick mig att känna så mkt bättre!! 😀 men får jag fråga hur det var med er och personlig kontakt? Syftar på skype och sånt, hur länge väntade ni?

minns inte riktigt, men vi pratade nog mest på msn/facebook faktiskt och skypade lite då och då, vilket vi började med rätt tidigt. skype är bra för då ser man ju att det faktiskt är den personen man pratar med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

minns inte riktigt, men vi pratade nog mest på msn/facebook faktiskt och skypade lite då och då, vilket vi började med rätt tidigt. skype är bra för då ser man ju att det faktiskt är den personen man pratar med. 

Sant! Tack snälla för dina svar!! 😀


   
SvaraCitera

Träffade en indisk kille där April 2013 och vi har kontakt än idag. Vi började tycka om varandra och så, snackade på skype flera timmar om dagen och skrev resten av tiden på kik. 

MMen som sagt, han bodde i Indien,  och fick plötsligt väldigt dåliga arbetstider och i och med tidsskillnaden så blev det ganska ohållbart och under den tiden träffade jag min nuvarande pojkvän


   
SvaraCitera