Aviseringar
Rensa alla

borde jag lämna han?:/


Ämnesstartare

alltså nu är det så att jag har en kille sen två år tillbaka, som jag älskar och som betyder massor för mig. MEN.. jag har på senaste börjar gå ut med mina vänner ofta. varje helg nästan.. och det gillar inte han. nu tror han säkert att jag dricker mig hur full som helst och partar loss, men nejnej, jag dricker väldigt lite när jag är ut, och det vet han! och enligt mig tycker jag inte det ska spela nån roll hur jag och mina kompisar umgås, om vi sitter hemma eller går ut. och jag håller helt med om att en gång i veckan är för ofta, och jag ska minska, men jag tycker ändå det känns så trist, för jag och han umgås varje dag, ändå blir han sur när jag en gång går ut med vännerna. och det kanske är värre för han än vad jag tycker men när jag vänder på det hela, om det var jag som var han.. så skulle jag inte tycka något om han gick ut med sina vänner och nästan var nykter. bara för att träffa vänner och ha kul liksom. och som sagt, jag har tänkt minska, men har ändå tänkt fortsätta gå ut. helt enkelt för att det är roligt. och jag har beslutsångest.. någon som har varit i samma sits som mig? vet inte vad jag ska välja, och jag träffar ofta andra bekanta som är ut med sina vänner lika ofta som mig, och dom har också pojkvän.. vet inte om det är min kille som är "för" mycket.. eller om det är jag som gör fel :/ tacksam för svar om någon orkat läsa allt!


   
Citera
smisk

Ja, dumpa.


   
SvaraCitera

_fiiiiia:

tacksam för svar om någon orkat läsa allt!

Be honom ge fan i när du går ut med dina kompisar, och se hur han reagerar.


   
SvaraCitera

Ett du kommer aldrig förstå hans perspektiv.
Två har ni inte rett ut vad ni båda tycker och tänker om saken, gör det.
Vill varken du eller han kompromissa så hitta någon annan istället.


   
SvaraCitera

Heej, har du testat att prata med honom? Säg precis som du känner och sen ber du han berätta vad han känner, försök förstå honom och försök få honom att förstå dig! Sen måste du se till att han litar på dig fullt ut, det kanske kan handla om lite svartsjuka från hans sida? Och förklara för honom att du måste få träffa dina vänner nån gång ibland utan att han blir sur.

smisk:

Ja, dumpa.

Man dumpar inte bara sådär hit och dit. Man måste försöka lösa allting in i det sista särskillt när dom varit tillsammans så länge. Så man inte ångrar sig och så man är säker på vad man gör. Men du var väl inte helt seriöst.. ?


   
SvaraCitera

Allas svar i alla sådana här trådar är alltid "ja, dumpa". Mer konstruktivt är ju kanske att prata med honom om det. Har du gjort det? Hur förklarar han sig när du påpekar att han har för stort kontrollbehov?

Funkar det inte för honom att du umgås med dina egna vänner också så är det väl hans problem att lära sig acceptera det. Kan han inte det är det väl kanske läge att fundera på att bryta upp relationen.


   
SvaraCitera
smisk

szara:

Men du var väl inte helt seriöst.. ?

Jo, det finns fler fiskar i sjön [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svar 😛 jo vi har försökt reda ut, och varje gång vi börjar prata om det slutar det med att vi typ bråkar.. och jag vill inte hålla på gå ut på krogen, om han inte gillar det, därför jag vill reda ut det. men det går ju inte, för vi kommer aldrig komma överens om den saken.


   
SvaraCitera

Tips ett, skriv ej en vägg, styckesindelning är fint.

Tips två, prata med HONOM om det och kom fram till en lösning som passar er båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför kan inte han följa med när du går ut med dina vänner?


   
SvaraCitera

_fiiiiia:

varje gång vi börjar prata om det slutar det med att vi typ bråkar.

Men tänk mycket på hur du pratar med honom också. Du kan bara styra dig själv, "som man ropar får man svar" tänk på det. Börja en lugn kväll eller något då han inte är för trött men ändå inte har hela dagen framför sig. Säg till honom lungt å fint (;p) att du vill prata om en sak som DU tycker är jätteviktig och som DU tycker ni verkligen behöver ja, prata om. Säg att du vill reda ut för bådas bästa, säg åt honom att du vill inte att han ska bli sur/sårad/svartsjuk, och du vill inte att du ska få "utegångsförbud" för honom. Säg åt honom att tänka över hur rimligt det egentligen är att du aldrig ska få träffa dina vänner. Tänk på att när nån beter sig som han gör så grundar det i något, han kanske är rädd för något, osäker, osv. Vet att det är jätte svårt, men VÄGRAR han prata om det eller bara börjar bråka med dig så får du säga till han på skarpen "Detta handlar om vårt förhållande, kan vi inte prata ut och REDA ut om detta och andra saker så kommer detta aldrig hålla, tänk på det.." sen typ låt han vara ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Tips ett, skriv ej en vägg, styckesindelning är fint.

Tips två, prata med HONOM om det och kom fram till en lösning som passar er båda.

hehe, sant 🙂

och jo, men jag har försökt prata med han och jag är den som vill lösa problemen, och diskutera, trots att det gör att vi börjar bråka, bara vi kommer fram till en lösning.. men när det gäller det här är det verkligen SVÅRT.. normalt går jag inte in å skriver på forum om sånt, men vet verkligen inte hur vi ska lösa detta.. men tack för alla bra svar 🙂 får försöka fundera.


   
SvaraCitera

_fiiiiia:

)

Säg att, nu diskuterar vi detta lugnt och sansat, annars så kan vi lika gärna låta relationen krascha.


   
SvaraCitera

_fiiiiia:

llt!

Om du vill fortsätta ha ett förhållande med honom så berätta att hans bitchighet ger dig ångest och att han gör mer skada än nytta, säg att han helt enkelt får lita på att du älskar honom och om han inte kan lita på dig ser jag personligen ingen mening att fortsätta med förhållandet.

han måste kunna riskera att få sitt hjärta krossat, det är det man gör när man ger sig in i ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

"Detta handlar om vårt förhållande, kan vi inte prata ut och REDA ut om detta och andra saker så kommer detta aldrig hålla, tänk på det.." sen typ låt han vara ett tag.

Detdär känner jag såväl igen mig i.. har försökt med allt. och det har slutat med att jag får säga sådär. då kommer han med någon kommentar som; ja, men det är ju tydligen du som skiter i oss eftersom du går ut med dina vänner så ofta" han kan inte diskutera på det sätt som jag vill.. och jag vill verkligen inte "tjafsa" när jag behöver prata om det, så jag är alltid lugn åde, men sen blir han sur iallafall :/ och jag har nämnt några gånger att jag kanske behöver en paus, eftersom det inte går å reda ut å han är så tjurig. hade behövt prova på vad det är jag vill. men då säger han direkt: nej någon paus orkar jag inte med, är det slut så är det!" :s .. jag tänker ju bara på vårat bästa.


   
SvaraCitera