Aviseringar
Rensa alla

Borde jag ligga?


Ämnesstartare

Hallå,

Jag är väl vad man betraktar som oskuld. Gjort saker men inte själva penetreringsdelen.  Har fått för mig att det kan vara fint på något sätt att vänta till "rätt" person men börjar allt mer ifrågasätta varför egentligen. Jag har dejtat lite här och där men det känns inte särskilt speciellt eller som att det direkt kommer bli något seriöst på det sättet häller. Har nu träffat en kille som jag egentligen sjukt gärna vill ha sex med men som jag också är väldigt säker på att det inte kommer bli något seriöst med så går aldrig så långt när vi väl ses. Vi klickar liksom inte riktigt på den personkemi-nivån men väldigt mycket på den fysiska.

Funderar alltså på det här med att vänta. Om det verkligen är värt det eller inte. Är det verkligen sååååå extra speciellt om man gör det med rätt person och är det verkligen sååå fel om man gör det första gången med någon man inte är kär i?

Är 19 år ifall det spelar in. Vill gärna höra andras erfarenheter och åsikter kring det här 🙂


   
Citera

ooin9:
 
Funderar alltså på det här med att vänta. Om det verkligen är värt det eller inte. Är det verkligen sååååå extra speciellt om man gör det med rätt person och är det verkligen sååå fel om man gör det första gången med någon man inte är kär i?

personligen tycker jag nog inte att det är värt att vänta, men det finns människor som tycker det. det enda viktiga är dock vad DU tycker och känner. jag var inte kär i personen jag hade sex med första gången, och känner rätt /care såhär i efterhand. 


   
SvaraCitera
time
 time

Personligen tycker jag sex är tio gånger trevligare när det är någon man är intresserad av romantiskt också, men nej, är du kåt och samtycke finns har du egentligen inget skäl att vänta om du verkligen inte vill. Första gången brukar dock inte vara så bra oavsett.


   
SvaraCitera

det är ju bara du som kan bestämma det. du får aldrig låta andras åsikter avgöra om du ska ha sex eller inte. 


   
SvaraCitera

isola: ha sex

Rodnar


   
SvaraCitera

oj, råkade fucka upp citeringen :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo tack för era svar! Jag vet att jag vill just nu. Jag känner verkligen 100 % att jag vill ligga med den här killen, vilket jag inte känt med någon tidigare som jag dejtat, dock är jag ju inte kär i honom eller något sånt. Rädd att jag då ska ångra mig ifall jag klyschigt nog om kanske bara ett tag träffar den där rätta och blir kär och så har jag liksom "kastat" bort oskulden på någon som jag knappt känner bara för att jag ville det just nu. Men samtidigt så tänker jag att jag kanske målat upp hela den här oskuldsgrejen lite större än vad det faktiskt är, att det kanske inte måste vara så himla märkvärdigt ändå och det kanske räcker med att jag vill just nu. Jag menar jag vill ju verkligen 😮


   
SvaraCitera

Det är fint med tjejer som varit med inga eller få. Stressa inte, men å andra sidan så tror jag inte det är bra att vänta för länge heller. Då kan det sätta sig mentalt och du gör en för stor grej av det.


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Det är fint med tjejer som varit med inga eller få

 som om sex smutsar ned henne och att du på något vis med din rädsla att vara en otillräcklig partner hon kan jämföra med tidigare partners och/eller syn på kvinnor som något att pissa revir på har någon rätt att trycka ned henne och göra hennes erfarenhet till någonting dåligt


   
SvaraCitera
mynona

Det finns ingen anledning att vänta och spara din oskuld till någon du älskar: om du möter någon du blir kär i kommer det att kännas lika speciellt att ha sex med den även om du haft sex med 72 personer före hen.

En bra orsak att göra sig kvitt oskulden är helt enkelt att man slipper hetsa upp sig för den saken i fortsättningen och kan slappna av mer, men det finns annat inget speciellt med den. Visst är det i slutändan upp till dig sjäv hur du känner inför det. Vill du vänta med sex tills du blir kär så är det helt okej att göra det. Vill du stöka undan detta med att förlora oskulden kan du göra det och det är lika okej, se bara till att det är en person som inte skulle skada dig och omständigheterna är de rätta så folk inte pratar efteråt. Kort sammanfattat: känn efter vad du vill göra och båda sakerna är lika okej.


   
SvaraCitera
Töntt

Jag tycker bara du borde få det överstökat. Kör på bara ! 


   
SvaraCitera

isola: som om sex smutsar ned henne och att du på något vis med din rädsla att vara en otillräcklig partner hon kan jämföra med tidigare partners och/eller syn på kvinnor som något att pissa revir på har någon rätt att trycka ned henne och göra hennes erfarenhet till någonting dåligt

Fan Isola, du har alltid så bra svar på det jag skriver. Du har nog rätt i det.


   
SvaraCitera

Vänta tills det känns helt rätt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns ju faktiskt helt rätt just nu. Jag är inte kär men det känns ändå rätt och handlar liksom inte ett dugg om att jag försöker "få något överstökat" eller vill passa in i något fack eller så utan bara att jag vill ha sex med honom. Så jaaa varför krångla så mycket egentligen. Men om jag nu bestämmer mig för att gå all in, borde jag berätta för honom innan att jag inte gjort det tidigare eller är det nödvändigt tror ni? 


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera