Aviseringar
Rensa alla

borde jag polisanmäla?


Ämnesstartare

hej, var ute å åkte lite med min kära moppebil förut & det finns ju gott om idioter här jag bor. jo, det var nämligen så att mitt ex kom å körde i full fart bakom mig  & jag kände att han hade något på gång. han har vanligt körkort då han är 19, & jag har AM-kort då jag bara är 15. 
jag å mitt ex är inte riktigt bra vänner just nu, pga att jag var osams med hans polares flickvän. 
nog om det, jag visste att han skulle köra om mig för att vara tuff då han hade tjejer i bilen & dom tjejerna har alltid velat förstöra för mig så dom kände sig riktigt tuffa när dom satt i hans bil.
och när dom kör förbi då hör jag en smäll på min ruta, då har dom kastat ägg på moppebilen & jag undrar hur man gör när det gäller en sån här situation? 
är detta något man anmäler? hade ni gjort det om det hände er? en av dom som kastar har själv en moppebil, & hon är väl lite avundsjuk på mig.
ni tänker nog såhär "äsch en moppebil, den består ju bara av plast." japp, det gör dom & dom är inte direkt billiga då min kostade 150k. & om det blev skador ska ju dom självklart få stå för det. vet vilka tjejerna är, och föraren har ju alltid ansvaret för sina passagerare.
ska jag polisanmäla eller hur ska jag göra? tacksam för svar! 🙂 


   
Citera
Ämnesetiketter

Fordonets chaufför är ansvarig för sina passagerare. 


   
SvaraCitera
23an
 23an

Champagnemamii: föraren har ju alltid ansvaret för sina passagerare.

Va?
Hur ska föraren ha ansvar över att passagerarna inte gör dumheter?
Visst att föraren har ansvaret om personer under 15år inte har på sig bälte men jag har aldrig hört att föraren blir ansvarig om en passagerare skadar t.ex någon annans bil.


   
SvaraCitera

Tycker du ska prata med dina föräldrar och be dom prata med hans föräldrar GladHjärta


   
SvaraCitera

Vet du var han bor så ger du igen, dränk hans bil med ett äggpaket, tryck in i grillen eller nåt, anmäla går såklart bara göra de o om du vet reggnummer så ger du de till polisen o vet du vilka som åkte med så säger du deras namn också, då blir de inte lika kul för dom sen


   
SvaraCitera

23an:

Va?
Hur ska föraren ha ansvar över att passagerarna inte gör dumheter?
Visst att föraren har ansvaret om personer under 15år inte har på sig bälte men jag har aldrig hört att föraren blir ansvarig om en passagerare skadar t.ex någon annans bil.

går inte, iof så va de nog han som ville göra de o dom andra hängde på bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be din farsa snacka lite vett med din pedofil till ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror helt och hållet på vad du vill nå med att göra en anmälan. Om syftet är att personen i fråga (föraren av den andra bilen dvs din fd pojkvän) ska få en polisanmälan på sig så - gör en polisanmälan. 
Om syftet med din anmälan är att få honom fälld (troligen skadegörelse eller något liknande) så är sannolikheten så försvinnande liten att polisen ens lär kalla honom till förhör... än mindre att det går till åtal och det blir en huvudförhandling i domstol av den enkla anledningen att både polis och domstolar har tusentals och åter tusentals med ärenden som ligger och väntar på att bli utredda. 

Ärendet ligger i nivå med att du gör en polisanmälan att du fått din cykel stulen eller att någon flykting/asylsökande tafsar på dig på en konsert. Sannolikheten att polisen startar en förundersökning och att det senare går till åtal är tyvärr NOLL!


   
SvaraCitera

150k för en moppe? Wtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skonaste:
150k för en moppe? Wtf

Ja, moppebilar kostar åt helvete..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föreslår att du installerar kameror i bilen så att du kan fånga nästa händelse på video - starkt bevis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Champagnemamii: föraren har ju alltid ansvaret för sina passagerare.

håller inte riktigt med. 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Ja, moppebilar kostar åt helvete..

Läste inte moppebil sorry 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Ja, moppebilar kostar åt helvete..

Tycker man ska skaffa sig en Volvo bm 2654, rycka bort spärren å ha det gött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Polisanmäl apan


   
SvaraCitera