Aviseringar
Rensa alla

Borde jag söka hjälp??


Sonya
Ämnesstartare

för tre dagar sen så överdoserade jag alvedon, typ 30 st. Efter det så spydde jag jätte mycket och kände mig riktigt sjuk, men sen så försvann det, och igår så fick jag rätt ont i magen och såg att den hade svullit upp litr. Är väldigt trött, inte så mycket huvudvärk längre dock, rätt yr, svidande ögon, och känner mig tung och tungt att andas djupt. Kommer svullnaden försvinna av sig själv? Eller kommer det att bli värre?? vad ska jag göra?


   
Citera

yes 


   
SvaraCitera

Det är nog levern. Jag skulle råda dig att ringa 1177 och be om råd, annars direkt till sjukhuset.


   
SvaraCitera
time
 time

Vad Semla sa. Det är jätteviktigt att du söker hjälp och får din lever uppkollad. Jag förstår att det kanske känns oviktigt för dig att kontrollera om det är så att du försökte ta livet av dig  - och jag hoppas du vågar söka hjälp för de tankarna också - men tro mig när jag säger att leversvikt är något av det vidrigaste du kan vara med om. Det kan påverka hela resten av ditt liv. Sök vård på m-o-m-a-n-g-e-n. Kram! 


   
SvaraCitera

Sonya: för tre dagar sen så överdoserade jag alvedon, typ 30 st. Efter det så spydde jag jätte mycket och kände mig riktigt sjuk, men sen så försvann det, och igår så fick jag rätt ont i magen och såg att den hade svullit upp litr. Är väldigt trött, inte så mycket huvudvärk längre dock, rätt yr, svidande ögon, och känner mig tung och tungt att andas djupt. Kommer svullnaden försvinna av sig själv? Eller kommer det att bli värre?? vad ska jag göra?

Ring 112 nu och berätta vad du gjorde för 3 dagar sedan,
Har du tagit 30 st Alvedon så har du överdoserat paracetamol, Och det är inget lungt sätt att somna av.
Sen så ber du om hjälp av dom, tänk på att det finns många som älskar dig! Och att det kommer flera i livet som kommer göra det!


   
SvaraCitera

Håller med alla som skrivit ovan. Ring på stört. Vill de skicka en ambulans/att du uppsöker närmsta akutmottagning så måste du lyda. 
kram!


   
SvaraCitera

Glöm inte bort att söka hjälp för knoppen också!


   
SvaraCitera