Aviseringar
Rensa alla

Borde jag stanna kvar eller lämna honom?


Ämnesstartare

Måste lägga till i början att jag är en person som har extremt svårt för att bestämma mig för någonting!

Jag och mitt X gjorde slut för lite mindre än två månader sedan. Det hade under några veckor känts som om det inte fungerade längre, så efter mycket fundering bestämde vi oss för att göra slut. Fast vi klippte inte banden helt utan bestämde oss för att vara vänner, men även att vara KK.

Mitt x och jag hade en relation där vi för det mesta skämtretades med varandra. Även om han nog tycker att detta är roligare än jag så är även jag en som tycker att det är roligt att hålla på så. Men ibland så går han för långt att kan plötsligt kalla mig "dålig" utan någon speciell anledning.
Mitt X kan vara lite väl självgod ibland.

Till och från sen vi har gjort slut har jag fått ångest och mått lite halvdåligt. Ångesten tror jag beror på att jag inte kan bestämma mig för vad jag egentligen vill. För jag vill ha tillbaka honom så mycket, samtidigt som något i mig säger att jag "inte borde ta tillbaka honom". Har sån otrolig dubbelmoral.

Jag vet att jag skulle kunna få någon bättre, men samtidigt känns det som om jag inte vill ha någon annan. Jag blir så glad när han smsar, är så glad med honom i min närhet och glad när jag får vara i hans space. Finns så mycket jag gillar med honom samtidigt som det finns saker jag inte riktigt tål.
Jag har många vänner men kanske inte så många som jag känner sådär väl. Så nu har mitt x blivit som min bästa vän! Han är den som vet mest om mig, den som jag själv egentligen helst kontaktar om jag har tråkigt. Så det är så svårt att helt plötsligt inte han honom vid sin sida.

Igår så träffades vi för att egentligen spela tv spel men det råkade bli att vi låg och myste istället. Då undrade mitt x om vi skulle försöka igen, och jag kunde inte riktigt svara på den frågan.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag tror att allt kommer att bli bra med tid vad jag än väljer, men jag kan bara inte bestämma mig vad jag ska välja!!

(Vet så mycket mer jag borde skriva men jag kan inte fylla hela forumet).


   
Citera

Ni kan väl testa en gång till, men om det funkar då heller ska du definitivt göra slut med honom. Vet inte om det är bäst för dig att sluta träffa honom helt eller fortsätta umgås, du får helt enkelt väga fördelar- mot nackdelar [smile] Jag hoppas att allt blir bra! Jobbigt att inte kunna bestämma sig =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Ni kan väl testa en gång till, men om det funkar då heller ska du definitivt göra slut med honom. Vet inte om det är bäst för dig att sluta träffa honom helt eller fortsätta umgås, du får helt enkelt väga fördelar- mot nackdelar Jag hoppas att allt blir bra! Jobbigt att inte kunna bestämma sig =/

Tack för lite hjälp!
Nu har han även kommit och sagt att han inte vill något hellre än att få mig tillbaka. Han har i princip övertalat mig att försöka igen. Han lovar att verkligen kämpa och göra sitt bästa! Jag kan inte stå emot när han verkligen vill ha mig!! Men samtidigt känns det lite fel, jag är så rädd för att allt ska bli fel igen! Är rädd för att jag slösar bort min tid! :/ Fattar inte varför det här ska vara så svårt, men jag tror att jag tänker för mycket.


   
SvaraCitera

zeeya:

Är rädd för att jag slösar bort min tid! :/

Jag förstår det. Men jag tycker du ska sätta upp en datum.. haha, låter lite konstigt, men jag tror det är jätteviktigt! typ, har inte blivit bättre då så gör du slut, och slutar träffa honom helt om du känner att det är det bästa. Det kommer säkert bli väldigt jobbigt om du "måste" göra så, men försök tänka på vad som är bäst för dig i längden. Det är inte roligt att slösa bort sitt liv :/
Det är viktigt att ni pratar med varandra.


   
SvaraCitera

ps. skulle aldrig aldrig ALDRIG vara ihop med en självgod person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Men jag tycker du ska sätta upp en datum

Det kanske är en bra idé!
Tyvärr kommer jag aldrig att kunna sluta träffa honom helt för han är för inblandad i mitt liv, vi har för många gemensamma vänner och våra liv korsas för mycket. Kommer alltid att på något sätt se honom, höra om honom eller behöva träffa honom.


   
SvaraCitera

the clash [love]


   
SvaraCitera

zeeya:

Det kanske är en bra idé!

Tycker du ska köra på det [smile] Det är så lätt annars att man säger "imorgon" eller "nästa vecka"...

zeeya:

Tyvärr kommer jag aldrig att kunna sluta träffa honom helt

Det viktigaste är att du inte är ihop med honom, om han nu behandlar dig illa.


   
SvaraCitera

Glöm inte att om du stannar så blir det trubbel men om du går så blir det dubbelt.


   
SvaraCitera

zeeya:

Jag och mitt X gjorde slut för lite mindre än två månader sedan. Det hade under några veckor känts som om det inte fungerade längre, så efter mycket fundering bestämde vi oss för att göra slut. Fast vi klippte inte banden helt utan bestämde oss för att vara vänner, men även att vara KK.

kk med sitt x [no-no]

inte bra alls. kk är när man kan ha sex med en person utan känslor inblandat.

därför går det inte när man precis har gjort slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter att ha fått hjälp av mina vänner så bestämde jag mig igår för att säga till honom att jag inte ville gå tillbaka. Även om han passar in i mitt liv så bra, även om jag ville att det skulle fungera så tror jag aldrig att det kommer att bli detsamma igen. Vårat förhållande har alltid haft tvivel och kommer nog alltid att ha det med. Och tyvärr tror jag inte att jag gillar honom riktigt lika mycket som jag gjorde förut.
Så nu börjar helvetet!
Mår piss dåligt nu! Men det kan man ju göra ett tag. Vet fortfarande inte heller om jag valt rätt, tankarna om att "tänk hur det skulle blivit om jag inte bestämt mig för det här" dyker ju upp. Och samtidigt känner jag mig så elak som gör såhär mot honom! Nu när han verkligen verkligen lovade att ändra sig så hugger jag honom i ryggen.
Tänk om allt skulle kunnat blivit perfekt och jag går miste om det!
Mitt X brukar säga att jag tänker för mycket och jag tror nog det stämmer. :/


   
SvaraCitera

zeeya:

Mår piss dåligt nu! Men det kan man ju göra ett tag. Vet fortfarande inte heller om jag valt rätt, tankarna om att "tänk hur det skulle blivit om jag inte bestämt mig för det här" dyker ju upp.

Såna tankar är skitjobbiga. [sad] Du får försöka övertyga dig själv om att du har tagit rätt beslut. Du kommer ALDRIG veta hur det kunde ha blivit om du hade stannat kvar, så det är bara destruktivt att tänka i de banorna. Säg istället till dig själv att du har tagit ett beslut och att du litar på att du har gjort rätt. Börja planera för framtiden! Men ta tid att sörja först.

zeeya:

Och samtidigt känner jag mig så elak som gör såhär mot honom! Nu när han verkligen verkligen lovade att ändra sig så hugger jag honom i ryggen.

Hur många gånger har han lovat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Hur många gånger har han lovat?

Kanske en 4 gånger eller nått. Och då var vi ihop i ca ett halvår. Men han har också bättrat sig då, fast tyvärr liksom glidit tillbaka in i gamla vanor efter ett tag.
Men nu var han mer taggad på att bättra sig än förut, eftersom han aldrig förut har behövt leva utan mig, och det fick honom att inse tror jag.


   
SvaraCitera

zeeya:

Men nu var han mer taggad på att bättra sig än förut, eftersom han aldrig förut har behövt leva utan mig, och det fick honom att inse tror jag.

Okej, bra! Vi får hoppas att han inte glider tillbaka denna gång. Det är bra att sätta gränser, men det får inte vara tomma hot. Vill egentligen inte kalla det hot, men vad ska man säga? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Vi får hoppas att han inte glider tillbaka denna gång

Jo fast nu har jag ju bestämt att inte gett honom en chans till.
Men hoppas att han ändrar sig till den lite mindre dryga personen ändå. För hans egen skull och alla i hans närhet.


   
SvaraCitera