Aviseringar
Rensa alla

Borde man överhuvudtaget rösta 2014?


Ämnesstartare

Kan man inte engagera sig på bättre sätt menar jag. Vad är skillnaden mellan att rösta och trycka på nedknappen på en hiss när den redan åker ner. Det går inte fortare för det, även om det känns som man påverkar hissen. Val en gång var fjärde år, är väldigt passivt, är det inte? Mellan har man bara möjlighet att gnälla, glädjas eller göra annat? 

Tänk om 15 % slutade rösta, skulle inte de ha en stor positiv effekt? Långsiktigt alltså... 


   
Citera
Ämnesstartare

Hur menar du att det skulle bli positivt? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är typ lite seriös. Så vore nice med tankar kring detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Hur menar du att det skulle bli positivt? Skeptisk

Om man engagerar sig nu, så tror jag man vill göra det även om man väljer att inte rösta. Då kanske man gör det på andra sätt. Vi lever i en cynisk tidsålder där vi kan tänka oss jordens undergång, men vi kan inte tänka oss något annat än ett kapitalistiskt system. även om det historiskt har varit såhär en väldigt kort tid i mänsklighetens historia. 
De mest radikala förslagen idag är typ medborgarlön, vilket fortfarande tänker sig innanför kapitalismen och en nation. Tänk dig om 15% slutade rösta och började engagera sig i andra saker, och i att fundera på vad det egentligen är som händer idag. Ingen vet det egentligen, det är bara total förvirring och cyniskt tänkande. 


   
SvaraCitera
GraGo

Alla borde rösta libertarianskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Alla borde rösta libertarianskt!

SoverHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner inte att det finns något vettigt alternativ nu när piratpartiet försvunnit i skuggorna osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet vilka jag ska rösta på Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, man ska rösta 


   
SvaraCitera
reben

ja e väl dumt o inte rösta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara inte nåt rasistparti får makten, efter Idol i år behöver jag inte fler anledningar att skämmas över att va svensk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
ja e väl dumt o inte rösta

🙂


   
SvaraCitera
reben

ditt bästa jag:

🙂

asså om man inte röstar sd då ????? isf tkr ja de e dumt o rösta ???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

asså om man inte röstar sd då ????? isf tkr ja de e dumt o rösta ???

nä tänkte bara på en grej 


   
SvaraCitera
reben

ditt bästa jag:

nä tänkte bara på en grej 

aha vet inte vad om det var meningen att jag skulle förstå =(


   
SvaraCitera