Aviseringar
Rensa alla

Borde myndighetsåldern för kvinnor sänkas till 15?


Ämnesstartare

Det är ingen tvekan om att flickor mognar tidigare än pojkar. I dagens samhälle dömmer de män och kvinnor som har samlag med unga flickor för våldtäkt på helt osmakliga grunder, mycket hänsynslöst. Jag menar att yngre flickor borde få sig rätten att bestämma över sina egna kroppar, precis den rätt myndiga kvinnor idag har.

Det går ej att jämföra flickor i åldrarna 12-15 idag med flickor i samma åldrar för 20 år sedan, saker och ting har förändrats. Jag har en god vän, en kvinna på 25 år. Jag har även en kusin, en flicka på 13 år. Jag kan säga såhär; Min 13-åriga kusin hade tagit bättre beslut än min 25-åriga vän i 9 fall utav 10.


   
Citera

Lasagne: Det är ingen tvekan om att flickor mognar tidigare än pojkar. I dagens samhälle dömmer de män och kvinnor som har samlag med unga flickor

Det är bra att du vet hur ALLA män tänker...


   
SvaraCitera

Lasagne: Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tanken är väl inte så konstig men den faller ju lite på det faktum att mognadsgrad inte beror på ålder direkt. Men ska man generalisera så.. Bara man drar tillbaks myndighetsförklaringen när de fyller 20


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

Det är bra att du vet hur ALLA män tänker...

Hur menar du?


   
SvaraCitera

men sluta äckla dig troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta mata uppenbara tråktroll 

alla ni i trollkommittén: jag efterlyser roliga troll, såsom t ex stefan 175. ni måste anstränga er!!!


   
SvaraCitera

Verkligen inte. Skulle nästan kunna tänka mig höja myndighetsåldern, för båda då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Verkligen inte. Skulle nästan kunna tänka mig höja myndighetsåldern, för båda då.

Är du ett barn i en vuxen kropp?

Till alla er som skriver att jag är ett troll, bemöt mig med saklig kritik istället om ni inte håller med mig.


   
SvaraCitera
mynona

Ju mer jämställda vi blir desto mindre kommer det att stämma att ett visst kön mognar tidigare. 

Lasagne: Annat svar

Alternativet Margareta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, nej, en 15åring kan inte på något vis räknas som ansvarstagande nog att räknas som myndig (inte många 18åringar heller för den delen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnor är definitivt några år före män i mognad, generellt. Men att sänka myndighetsåldern för det, nja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: sluta mata uppenbara tråktroll 

alla ni i trollkommittén: jag efterlyser roliga troll, såsom t ex stefan 175. ni måste anstränga er!!!

Fejk eller ej, väcker ju en intressant diskussion iallafall.

Hur är ett roligt troll? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Fejk eller ej, väcker ju en intressant diskussion iallafall.

Hur är ett roligt troll? Glad

på vilket sätt då? det är ju bara helt vansinnigt att lägga ett sådant ansvar på ett kön för att låta det andra lalla runt i tre år till

som stefan 175 skrev jag ju!


   
SvaraCitera