Aviseringar
Rensa alla

Borde prostitution legaliseras?


Ämnesstartare

nej  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Kroppar är inget man ska kunna köpa. Prostitutionen för med sig trafficking. Kvinnors och mäns utsatthet utnyttjas. Staten ska ha all rätt att gå in och förbjuda saker för att skydda den enskilde individen. Individens maximala frihet får stryka på foten för samhällets bästa.


   
SvaraCitera

S3ON: nej

Och du kallar dig liberal?


   
SvaraCitera

Förövrigt är jag osäker. Däremot vet jag att jag inte gillar den svenska lagen. Ska det vara olagligt att köpa ska det vara olagligt att sälja också. Jämställt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Och du kallar dig liberal?

i ett fåtal frågor


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Förövrigt är jag osäker. Däremot vet jag att jag inte gillar den svenska lagen. Ska det vara olagligt att köpa ska det vara olagligt att sälja också. Jämställt.

Jämställdhet anser jag inte att det handlar om. Dock så anser jag att det borde vara olagligt på båda sidor så att man även kan få de säljande bort från gatorna.
Riktigt polis arbete  saknas i stor marginal i Sverige, tragiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Som princip betraktat ja. Om världen vore bättre. 

Detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Förövrigt är jag osäker. Däremot vet jag att jag inte gillar den svenska lagen. Ska det vara olagligt att köpa ska det vara olagligt att sälja också. Jämställt.

Säljare och köpare är ju inte jämställda så så ska det absolut inte vara. Vore lagen sådan skulle ju offer för trafficking kunna straffas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstar faktiskt nej. Vill man knulla runt hur mycket som helst så är det ju ingen som hindrar en, så det är ju ingen lag som direkt inskränker någons liv på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Prostitutionen för med sig trafficking.

Ultimate dragon slayer: Människohandel är offtopic


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed, Proteus: hur drar ni slutsatsen:

prostitution är idag dåligt för samhället
alltså ska prostitution vara olagligt

?

saknas väl en andra premiss "skadeverkningarna minskar om potentiellt skadliga saker förbjuds". tycker ni att den håller? tror ni att nuvarande lagstiftning skyddar sexsäljares intressen?

då tror ni fel. säljarna är beroende av köpare och om köparna är kriminella så lyder säljarna under villkoren för svart marknad. att de inte blir straffade av lagen är i sammanhanget en marginell seger när de fortfarande måste anpassa sig till kriminalitet, utsatthet och stigmatisering. deras arbetsförhållanden kommer undantagslöst att präglas av otrygghet och/eller förtryck. den svenska sexköpslagen är ögontjänande trams som passiviserar genom falsk försyn. rumänska flickor blir knullade i ögat med knivar, de blir fastkedjade och sedan ivägkastade, de tvingas fortsätta svälja fiskelina tills den kommer ut andra vägen. detta händer varje dag och den svenska lagstiftningen gör inget annat än att sopa problemen under mattan. att ni inte förstår detta samtidigt som ni i egenskap av vänstertomtar gör anspråk på maktanalys och strukturmedvetenhet är faktiskt löjeväckande.

lägg av med att ha fel. sluta vara hipsters som tror att ni är fett framkant för att ni låtsas tycka att diktatorisk förmyndarstat kanske inte är så dumt ändå. det här är verkligheten inte nån catwalk-tävling med tema Reko Snubbe. kul att ni hittat en väderkvarnsnemesis i liberalismen men håll det på rätt nivå (självironiskt gubbskrock) istället för att upphöja det till allvarligt politiskt åsiktsbygge

tack för mig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, Prostitution är ett självskadandebetende. Hade de gjort det för att det var kul så kanske men hur många gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Nej, Prostitution är ett självskadandebetende. Hade de gjort det för att det var kul så kanske men hur många gör det

Tror det är betydligt fler som knullar för att det är kul än städar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ultimate dragon slayer: Människohandel är offtopic

Dummaste jag någonsin hört. Prostitution leder till trafficking. I en diskussion om just prostitution är det naturligtvis så att man måste nämna trafficking. 


   
SvaraCitera