Aviseringar
Rensa alla

Borde Sverige byta huvudstad?


time
 time
Ämnesstartare

"Stockholm ligger inte tillräckligt centralt och har för dåliga kommunikationer. Regeringen borde därför utreda om Stockholm borde befrias från att vara huvudstad. Det föreslår riksdagsledamoten Lotta Olsson (M) i en motion."  http://www.dn.se/sthlm/sverige-har-fel-huvudstad/

Åsikten om Stockholm som huvudstad har varit tudelad i evigheter. Stockholm är för stressigt! Stockholm är sjukt vackert! Stockholm är nordens centrum! Stockholmare är dryga! Ja, det är bara att räcka upp handen om ni hört något av detta.

Stockholm-by-night.jpg

Vad tycker ni? Ska Stockholm fortsättningsvis vara Sveriges huvudstad? Om ja, varför? Om nej, vilken stad hade ni hellre tilldelat äran? 


   
Citera

Trams, men kul tanke ändå. Tänk om t.ex. Östersund blev huvudstad och Ewert Ljusberg blev SVERIGES president.


   
SvaraCitera

Om det är till Göteborg så tycker jag det. Är lokalpatriot.
Annars tycker jag det kan vara kvar i Stockholm.
Skulle kosta massa i onödan att flytta.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tramsigt... fast om vi ska tramsa  så JA, Ånge är centralt beläget nära landets mittpunkt.


   
SvaraCitera

Göteborg. Vad är grejen med Stockholm lixom?


   
SvaraCitera

Anura: Vad är grejen med Stockholm lixom?

Dryga människor.


   
SvaraCitera

Nä, Stockholm är störst, bäst och vackrast.


   
SvaraCitera

Köpenhamn borde bli sveriges nya huvudstad


   
SvaraCitera
frukt

Det är förståeligt att halvmesyrer på bygden tror sig vilja stå i politikens centrum men rampljuset står bäst i Stockholm där faktiska stora personer som klarar av jobbet lever. Ju tidigare landets småmänniskor klarar av att förstå att direktiv naturenligt strålar ut från Stockholm och att bygden inrättar sig efter detta desto bättre.


   
SvaraCitera

nej jag tycker att Stockholm är bra som huvudstad

huvudstaden ska iaf definitivt inte ligga längre söderut tycker jag 


   
SvaraCitera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

DT VAR På TIDEN ATT NGN aNNAN ÄN JAG FATTADE DT

BRA MODERAT 


   
SvaraCitera

I sånt fall att man bara bygger en ny, tilltalande, futuristisk jävla überstad ute på något kalhygge någonstans lite som Brasilien gjorde med sitt Brasilia.


   
SvaraCitera

Jag älskar Stockholm, hatar folket här dock, men staden är fantastisk!


   
SvaraCitera

Vet inte vad en huvudstad gör..


   
SvaraCitera

Eslöv borde bli ny huvudstad.


   
SvaraCitera