Aviseringar
Rensa alla

Borde UM bli ett seriöst diskussionsforum istället?


God Konsument:

Nej, jag gillar friheten i diskussioner. (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Åtta

God Konsument:

Skrev dit en edit nu för att förtydliga. 🙂

Nåväl. Fair enough.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Fel. Forum X kommer att vara lika fritt som innan förutom när det handlar om direkta regelbrott.

Fast nu ljuger du ju egentligen. Du kan inte påstå på fullt allvar att de delarna är helt separata och inte alls påverkar varandra. Det är ju ett direkt dumt påstående. Modereringen behöver inte bli hårdare i X för att X ska påverkas av resten av forumets nivå.

Det som blir normen inom den absolut största forumdelen kommer ju självklart även gälla till viss del i de andra forumdelarna, oavsett om det är avsiktligen eller inte. Är du van vid att du måste skriva seriöst i majoriteten av dina inlägg kommer du indirekt börja göra det i andra delar också.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Är du van vid att du måste skriva seriöst i majoriteten av dina inlägg kommer du indirekt börja göra det i andra delar också.

Finns inget som säger att det behöver bli så.


   
SvaraCitera
ziiesh

Nintendo:

Forum plus ÄR ju den seriösa delen.

ja, jag vet det, men den här tråden handlar väl om att den ska bli ännu seriösare genom att ni blir strängare. Som någon mer skrev också, att det framgår inte i första inlägget här att det bara gäller forum plus, det låter som att det gäller hela forumet. Då tänkte jag att ni kan väl bara strama åt för plus då istället för hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Finns inget som säger att det behöver bli så.

Jo, logiskt tänkande. Vad som är normen/accepterat på ett ställe påverkar självklart hur du reagerar på andra ställen, eftersom det är vad du har vant dig vid. De flesta är inte schizofrena och har en personlighet i varje forumdel ifall du har missat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ziiesh:

Som någon mer skrev också, att det framgår inte i första inlägget här att det bara gäller forum plus, det låter som att det gäller hela forumet. Då tänkte jag att ni kan väl bara strama åt för plus då istället för hela.

Fast om du tittar på första inlägget igen så har jag förklarat att min poll inte alls bara gäller Forum Plus.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Ja, är trött på all off-topic. (Du röstade på detta alternativ)

Ja usch så det är nu, det är nästan så jag får en tår i ögat


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

oseriösa troll där som skriver att de har AIDS.

Hahaha, FAIL......dum huvve


   
SvaraCitera

God Konsument:

Ja, är trött på all off-topic. (Du röstade på detta alternativ)

Det är ju faktiskt ett riktigt forum, (Åtminstone avsettsomd et från början) Jag har hellre en oseriös inställning på ett seriöst forum en en seriös inställning på ett oseriöst forum, man får så mycket skit annars.

Är trött på snorungar som spammar och försöker vara roliga bakom sin skärm.


   
SvaraCitera
ziiesh

God Konsument:

Fast om du tittar på första inlägget igen så har jag förklarat att min poll inte alls bara gäller Forum Plus.

såg det, men alla säger väldigt olika överallt så jag fattar inte riktigt vad folk menar längre


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nej, jag gillar friheten i diskussioner. (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nej, jag gillar friheten i diskussioner. (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Ja, är trött på all off-topic. (Du röstade på detta alternativ)

I forumplus. Trådarna man skapar där är till för alla och inte bara för en själv. Om man inte vill vara on-topic kan man ju skapa tråden i klotter istället.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nej, jag gillar friheten i diskussioner. (Du röstade på detta alternativ)

Alltså som det är nu. Ingen total anarki, alltså.


   
SvaraCitera