Aviseringar
Rensa alla

Borderline


Ämnesstartare

Hej!
Vad är eran uppfattning av personlighetsstörningen borderline? hur tänker ni när ni hör ordet, vad tänker ni på för typ av person osv? Oavsett om ni är pålästa eller ej, vad har ni fått för er att det innebär?
Och om ni känner någon som har Emotionell instabilitet personlighetsstörning (borderline), hur har ni uppfattat dem, vad är nackdelar osv med det?
Läst mycket om att många tycker att borderlinepersoner är svåra att hantera, vad tycker ni isåfall är det svåra att hantera med en


   
Citera
reben

asastöriga människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
asastöriga människor

på vilket vis? vad är det störiga?


   
SvaraCitera

Klart att det är delvis problematiskt, men man får försöka ha överseende och anpassa sig en del.


   
SvaraCitera

Om det gäller möten av romantisk karaktär så känner jag:

TraceyBacksOutSlowly.gif

Annars: Party


   
SvaraCitera
reben

Bingolott:

på vilket vis? vad är det störiga?

du fråga bara om uppfattning tkr dom överlag e jobbiga bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Om det gäller möten av romantisk karaktär så känner jag:

TraceyBacksOutSlowly.gif

Annars: Party

Vad är det som gör att du inte vill ha något romantiskt med en med borderline?
jag menar ej att kritisera på något vis utan jag frågar för att jag undrar hur en person som inte har det tänker kring det.


   
SvaraCitera

när jag föreställer mig någon med borderline, föreställer jag mig att den personen har 10 andra diagnoser också - en riktigt farlig psykopat. 

Tror det är svårt att utmärka någon med enbart borderline, om en inte känner den personen. Har nog bara medvetet sett sådana på film.   


   
SvaraCitera
LoveC

En person som har det lite extra kämpigt och som vid vissa tillfällen kan vara svåra att hantera. Lite som att ha biopolaritet, fast mildare. Mycket snälla människor faktiskt. 


   
SvaraCitera

Jag tror som vanligt att det är den fria viljan som styr. Men att diagnosen ställs efter ett visst beteendemönster som man ändock kan kontrollera men man väljer att inte göra det.


   
SvaraCitera

Aldrig hört om det så har ingen aning om vad jag tänker på Tardig


   
SvaraCitera

What? Ni svarade inte med att ts skulle göra sin egen läxa? Good for you 🙂


   
SvaraCitera

S3ON:
när jag föreställer mig någon med borderline, föreställer jag mig att den personen har 10 andra diagnoser också - en riktigt farlig psykopat. 

Tror det är svårt att utmärka någon med enbart borderline, om en inte känner den personen. Har nog bara medvetet sett sådana på film.   

Stäkaren:
Jag tror som vanligt att det är den fria viljan som styr. Men att diagnosen ställs efter ett visst beteendemönster som man ändock kan kontrollera men man väljer att inte göra det.

gud vad osofta ni är....


   
SvaraCitera

Bingolott:

Vad är det som gör att du inte vill ha något romantiskt med en med borderline?
jag menar ej att kritisera på något vis utan jag frågar för att jag undrar hur en person som inte har det tänker kring det.

Har viss erfarenhet av det, vill helst inte gå in på detaljer, men ja det funkar helt enkelt inte. Alldeles för mycket mixed emotions om man ska sammanfatta. 


   
SvaraCitera

Tonåring.


   
SvaraCitera