Aviseringar
Rensa alla

Bored to death!


Börja spela spel! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Börja spela spel!

Ja spel är roligt men vad för spel? [smile] Jag spelar redan WoW men då sitter jag ju ändå vid datorn...


   
SvaraCitera

Emii:

Varför räcker det inte med gymnasieutbildning? Jag har dessutom inte så bra betyg så vad fan ska jag göra? Jag VILL jobba fasten det känns menislöst! Jag vill flytta hemmifrån nån jäkla gång! Det är så svårt att få jobb också man ska ha erfarenhet och körkort men jag har inte råd!!!

Det ska bli ändrat om det är till ngn tröst. År 2011 ska elevena börja i den nya reformerade gymnasieskolan. Det kommer ställas högre krav. Iv kmr ersättas med ett tionde år på gymnasiet. Högre betyg för att komma in på NV och SP. man ska ta examen antingen på yrkesförberedande eller studieförberedande program. Programmen komme räven ändras. På yrkesprogrammen läser man mer yrkesförberedande ämnen. Allting under förutsättning att den nuvarnade regeringen sitter kvar. Kanske hade passat dig bättre? [crazy]

Men läs på Komvux? Sök jobb. Det verkar inte som att du riktigt vet vad du vill. Kanske borde besluta dig för ngt och sedan ge 100 %? Det blir nästan alltid lite enklare när man har tagit ett beslut som känns bra och kämpar för vad man vill.


   
SvaraCitera

grodanboll_:

tionde år på gymnasiet

jo tjena


   
SvaraCitera

Emii:

Jag har dessutom inte så bra betyg så vad fan ska jag göra?

Gå och prata med en studievägledare. Många utbildningar har relativt låga intagningspoäng och kan du tänka dig att flytta någon annanstans där söktrycket inte är alltför stort, kan du med största säkerhet komma in på en utbildning som sedan leder till ett roligt jobb.

Emii:

Jag VILL jobba fasten det känns menislöst!

Ja, att arbeta med det som inte kräver några som helst förkunskaper eller eftergymnasial utbildning är ju allt som oftast inte särskilt motiverande. Faktiskt.


   
SvaraCitera

mamma sa mamma sa... väx upp...


   
SvaraCitera

Emii:

sedan har man KANSKE 20 år till att leva?!!! Fan det är verkligen inte värt att leva!!!

[smile]
Image
[smile]


   
SvaraCitera

Brk g:

jo tjena

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Men läs på Komvux? Sök jobb. Det verkar inte som att du riktigt vet vad du vill. Kanske borde besluta dig för ngt och sedan ge 100 %? Det blir nästan alltid lite enklare när man har tagit ett beslut som känns bra och kämpar för vad man vill.

Jag söker jobb och VÄGRAR studera mera. Är så jävla trött på det att jag vill gråta. Nu på hösten finns det inte så många som anställer men i Norge ska det tydligen finnas många jobb nu. Det är kanske det jag behöver, en ny start någon annanstans. Får se om jag hittar något för mig där men om inte så vet jag inte vad som ska hända...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emii:

Varför räcker det inte med gymnasieutbildning?

Beror helt på vad för utbildning du gick och vad det ger för jobb.

Det finns utbildningar efter gymnasiet som kallas just för eftergymnasial utbildning, även kallad KY-utbildning som är 2 år lång, med 1 års praktik (1 års studier och 1 år med praktik totalt).
Jag gick en sån utbildning eftersom jag var fruktansvärt studietrött och ville hitta en utbildning snabbt för det jag ville jobba med. Det visade sig vara en genväg i slutändan och nu sitter jag med ett jobb jag vill jobba resten av livet med. Känner några som inte är klar med sin långa utbildning för exakt samma jobb. Jag har jobbat nu i drygt 1,5-2 år nu om man räknar med praktiken, för det var så jag fick jobbet efter jag tog examen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emii:

Men vad fan ska man plugga halva livet och sen jobba hälften sedan har man KANSKE 20 år till att leva?!!! Fan det är verkligen inte värt att leva!!!

Idiot, det är det livet handlar om.

Antingen så utbildar du dig praktiskt och jobbar när du är i dina bästa år (efter gymnasiet)

eller så utbildar du dig efter gymnasiet tills halva livet har gått och sedan jobbar med något du använder huvudet till.

Sen om du har otur blir du gammal och äcklig ett tag, slutar bidra till samhället och eventuellt dör.

Att jobba är inte kul, därförgäller det att plugga så länge som man kan, en annan bra grej är att man får bidrag till det så på så vis blir du belönad för att du skuter upp det oundvikliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Dock

hejsan Robbin, jag kan bli din vän


   
SvaraCitera

Daybreak:

ville jobba med.

Vad jobbar du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uwedyugewd:

hejsan Robbin, jag kan bli din vän

hejsan.
jaså? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

jaså? 🙂

ja 🙂 jag är bra på att vara en vän :))


   
SvaraCitera