Aviseringar
Rensa alla

Borra upp pluggen på min Gilera


Ämnesstartare

Tjenna jag har en Gilera SMT 08 som går 60-65 original, men skulle vilja borra upp pluggen vid fästet till cylindern. Hur pass mycket mer kommer den att låta och hur mycket fortare går den? Tacksam för alla svar[cute]


   
Citera

Sådana där olagligheter hjälper vi dig inte med här på UM! [no-no]


   
SvaraCitera
Bakric

Tillräckligt fort för att du ska klassas som en extremt töntig moppepojke.


   
SvaraCitera

Jag misstänker att borrar du upp den så kommer hela moppen att explodera och så får du inte ut ett öre på försäkringen. Det enda du kan göra för att förhindra en mindre katastrof är att sälja vraket billigt till mig... behöver något att köra med på cross- och trialbanan till våren. [y]


   
SvaraCitera

För mig låter en plugg som något man kan dra ur helt, känns väl onödigt att borra upp den om den inte sitter nåt så djävulskt.


   
SvaraCitera

dazed:

För mig låter en plugg som något man kan dra ur helt, känns väl onödigt att borra upp den om den inte sitter nåt så djävulskt.

Vill minnas för att kunna dra pluggen måste man värme upp cylindern till en viss temperatur för att den ska släppa. Så länge cylinder OCH plugg håller samma temp är det nog svårt. [wink]


   
SvaraCitera

Tillägg från igår... värmer du cylindern och samtidigt kyler pluggen kan du säkert pilla bort den för hand. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej nu har jag borrat upp den lite och skillnaden i accet blev ganska mycket bättre 😀 Gäller inte försäkringen om moppen är urpluggad? Inte ens om den blir stulen?


   
SvaraCitera
KoerV

Gileran:

Gäller inte försäkringen om moppen är urpluggad? Inte ens om den blir stulen?

Nej.

Varför köper du inte ett trimrör till den och låter resten vara original? Originalrör är mycket dyrare och mer värda... Synd att pajja ett sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett Polini Evolution underliggande som jag fick med när jag köpte moppen, men jag fick inte ha det. Men nu ångrar jag att jag borrade sönder pluggen, känns så ovärt med alla risker, så nu letar jag efter en strypt avgasadapter men verkar vara omöjligt att hitta... [sad]


   
SvaraCitera

Dumt att du inte tänkte igenom det innan.
Om du stryper moppen mer kan något skära sig eller den får mer/mindre bensin/luft.
En borrad plugg=FEL.
Ska du göra ngt ta bort den helt ist.
Du kan också skada röret.
Iaf, din försäkring kommer INTE att gälla om du inte nu köper ett helt nytt org avgasrör vilket är skitdyrt annars kommer inte din försäkring gälla och om du kraschar så får du dryga böter....


   
SvaraCitera

Så jävla värt att göra gjorde det på min den går som fan ca 80-85 😀


   
SvaraCitera

Det är coolt att köra otrimmat. Ska du köra trimmat så måste du ha en Suzuki PV.


   
SvaraCitera

Vad fan, trodde det var en ny tråd 


   
SvaraCitera