Aviseringar
Rensa alla

Bort med akne


Ämnesstartare

Vad gör man.. Jag har testat allt allt ALLT! Har någon blivit hjälpt av ett p-piller som heter DIANE? Jag använder det nu och hoppas att det hjälper mig, men man vet ju aldrig. Hoppet finns knappt ens där längre..

Det är sjukt, finns antibiotika och ditten och datten som ska råda bot på skiten, men det är ju inte klokt att de aldrig finner något som verkligen mot dessa j- ansiktssabotörerna! Jag mår psykiskt dåligt av dem och sjutton va ont de gör!


   
Citera

mm, jobbigt är det
ignorerar dem nu
orkar inte ge mig på dem längre


   
SvaraCitera

Mycket sol och ingen fet mat brukar funka bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa Proactive


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med allt är även basiron inräknat då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrubb och tvål.
Återfukta.

Basiron 5%, Basiron 10%
Roaccutan.

Mycket sol.


   
SvaraCitera
Kitten

sheep:

Jag mår psykiskt dåligt av dem och sjutton va ont de gör!

Håller med dig, det är extremt jobbigt ... [sad]
Jag har väl ingen extrem acne, men jag tycker i alla fall att Basiron funkar, och sedan har min hy också blivit mycket bättre sedan jag började med att grundligt rengöra mitt ansikte varje dag. Men det är olika för alla vad som funkar antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urin ska fungera bra har jag hört! Dold text: hört alltså..

Men är du riktigt desperat prova roaccutan(invärtes bruk) men vetefan om resultaten ( som för den delen är ganska häpnandsväckande O.o ) väger över bieffekterna...


   
SvaraCitera

Basiron funkar inte! I alla fall inte den där smörjan på tub.

Utgår från att du också provat att äta hälsosamt och dricker mycket vatten och hela köret?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svinto, slipmaskin, motorsåg, syra, eldkastare, köttätande virus, finns en mängd fler alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Utgår från att du också provat att äta hälsosamt och dricker mycket vatten och hela köret?

äta hälsosamt är överskattat...[rolleyes][cute][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Notasthinkasudrunkim:

urin ska fungera bra har jag hört

min syrra gick på internat innan, där var det en kille som hade skitmycket finnar, hon sa till honom att hon hade hört att det fungerar, någon vecka senare sågs dom och han hade inga finnar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också haft det väldigt svårt med finnar, fick först tetralysal som är nåt med antibiotika fast de hjälpte bara under tiden man gick på det, När man sluta kom allt tillbaks.
Men när det sen blev så illa att finnarna "växte" ihop i ansiktet och blev gigantiska och sprack av sig själv fick jag roaccutan som hjälper riktigt bra. Det sägs vara en del biverkningar. Men det enda jag märkte av var att läpparna och ansiktet blev väldigt torrt. Fick även näsblod ett par gånger men det var för näsan blev så himla torr. Använde det under 6 månader och allt försvann. Nu har jag bara ärren kvar men får fortfarande en och annan som jag bara smörjer in med stioxyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

min syrra gick på internat innan, där var det en kille som hade skitmycket finnar, hon sa till honom att hon hade hört att det fungerar, någon vecka senare sågs dom och han hade inga finnar

[tard]


   
SvaraCitera

Om du provat Basiron eller de andra receptfria läkemedlen på Apoteket utan resultat så tycker jag du ska ringa till vårdcentralen och boka tid hos läkare. Då lär du antagligen få käka antibiotika (typ Tetralysal) vilket brukar funka fint. Dock finns risken att acnen återkommer efter kuren och skulle den göra det så är det bara att be om en remiss till hudläkare. [smile]

Notasthinkasudrunkim:

Men är du riktigt desperat prova roaccutan(invärtes bruk) men vetefan om resultaten ( som för den delen är ganska häpnandsväckande O.o ) väger över bieffekterna...

Roaccutan är ju å andra sidan inget man bara provar. Krävs recept från hudläkare.


   
SvaraCitera